HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kommer skivor att överleva som musikförmedlare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2012/02/03 :  22:18:37  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Läser man tråden lite mellan raderna så märker man att bekvämlighet går före kanske inte för alla men de flesta i alla fall, uti från det perspektivet kan man kallt räkna med att skivorna som medium är på väg att dö ut.

Men, som vanlig är det ett men med i spelet, alla är inte roade av vad de flesta föredrar jag är själv en sådan. Vi skivköpare är trots allt rätt många och vi lär inte ge upp oavsett hur lite skivor det än kommer att produceras i framtiden så finns det köpare.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2012/02/03 :  23:14:15  Show Profile Send gcs a Private Message
I dag har jag spelat gamla stereo EP skivor från andra halvan av 1900-talet. Dom har inte samma brilla eller bas som dagens skivor. Bland annat spelade jag en EP på märket Capital SEP 1-1232 Peggy Lee - Fever som det står är "Full Dimensional Stereo". Nåja det tror jag inte att jag kan hålla med om, men det är ändå bra musik.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2012/02/04 :  00:12:20  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag köper gärna cd men rippar dom och lyssnar via datorn då det låter bättre!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000