HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarkablar - på jakt efter alternativ
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2003/01/31 :  03:39:49  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Är ute efter lite alternativ till mina nuvarande högtalarkablar då dessa är relativt otympliga. Kabeln i ägo är Cogan Hall Intermezzo EMF. Söker lite flexiblare sådana pga min nuvarande möblering + jag skulle behöva längre kablar ( mina är ca 2m skulle jag tro ). För den som undrar så tänker jag inte möblera om.

Så tips om vad jag bör låna ett öra till vore önskvärt.

Mvh // Mattias

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

gurin
Member

196 Posts

Posted - 2003/01/31 :  15:27:10  Show Profile Send gurin a Private Message
Om du vill ha små och nätta kablar så pröva analysis plus silverkablar. De är löjligt tunna, lätta och böjliga. Jag använder dem själv. Jag kan säga att jag blev mycket förvånad när jag fick dem i ett mycket litet postpaket.

mvh/Gurin

Mina öron är mina mätinstrument.
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/31 :  15:32:07  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Mattias S

Är ute efter lite alternativ till mina nuvarande högtalarkablar då dessa är relativt otympliga. Kabeln i ägo är Cogan Hall Intermezzo EMF. Söker lite flexiblare sådana pga min nuvarande möblering + jag skulle behöva längre kablar ( mina är ca 2m skulle jag tro ). För den som undrar så tänker jag inte möblera om.

Så tips om vad jag bör låna ett öra till vore önskvärt.

Mvh // Mattias

Förlåt min okunskap men vad är det för kabel? Och i vilket pris spectum ligger den i? Jag sökte på nätet men hittade inget matnyttigt.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

ztig
Starting Member

21 Posts

Posted - 2003/01/31 :  15:38:33  Show Profile Send ztig a Private Message
Matte du kan få några meter lampsladd av mej!!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/01/31 :  15:39:32  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:
Originally posted by dole

quote:
Originally posted by Mattias S

Är ute efter lite alternativ till mina nuvarande högtalarkablar då dessa är relativt otympliga. Kabeln i ägo är Cogan Hall Intermezzo EMF. Söker lite flexiblare sådana pga min nuvarande möblering + jag skulle behöva längre kablar ( mina är ca 2m skulle jag tro ). För den som undrar så tänker jag inte möblera om.

Så tips om vad jag bör låna ett öra till vore önskvärt.

Mvh // Mattias

Förlåt min okunskap men vad är det för kabel? Och i vilket pris spectum ligger den i? Jag sökte på nätet men hittade inget matnyttigt.



Det är väl de där grymma som var av solida rör som fanns förut. Innerröret var centrumpinnen som passade i RCA-honan direkt. Ytterröret var skärm och passade i RCA-honans yttermått. Det behövdes alltså inget kontaktdon. Det fanns inget vanligt dielektrikum, de var luftisolerade. Rätt styva att böja var de också.

Det fanns högtalarkablar men de kommer jag inte ihåg hur de såg ut. Jag har för mig att de var väldigt styva i alla fall.


/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/31 :  19:10:25  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by Knoppen

quote:
Originally posted by dole

quote:
Originally posted by Mattias S

Är ute efter lite alternativ till mina nuvarande högtalarkablar då dessa är relativt otympliga. Kabeln i ägo är Cogan Hall Intermezzo EMF. Söker lite flexiblare sådana pga min nuvarande möblering + jag skulle behöva längre kablar ( mina är ca 2m skulle jag tro ). För den som undrar så tänker jag inte möblera om.

Så tips om vad jag bör låna ett öra till vore önskvärt.

Mvh // Mattias

Förlåt min okunskap men vad är det för kabel? Och i vilket pris spectum ligger den i? Jag sökte på nätet men hittade inget matnyttigt.



Det är väl de där grymma som var av solida rör som fanns förut. Innerröret var centrumpinnen som passade i RCA-honan direkt. Ytterröret var skärm och passade i RCA-honans yttermått. Det behövdes alltså inget kontaktdon. Det fanns inget vanligt dielektrikum, de var luftisolerade. Rätt styva att böja var de också.

Det fanns högtalarkablar men de kommer jag inte ihåg hur de såg ut. Jag har för mig att de var väldigt styva i alla fall.


/Johan


Då behöver man en rörbocknings maskin till sin hifi anläggning Jag tror att jag har sett de där någon gång nu när du säger dess engenskaper.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000