HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dali Mentor 6 i litet rum?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Slinger
Member

50 Posts

Posted - 2011/09/01 :  22:00:11  Show Profile  Visit Slinger's Homepage Send Slinger a Private Message
Jag har nu stativare quad 12l men är lite sugen på golvare och funderar på Dali Mentor 6. Men, jag undrar om de kommer att funka i ett litet rum. Mitt sovrum där jag finlyssnar är 4x3,5 meter, så vad tror ni, blir det overkill eller njutbart? De ska drivas av en Marantz 7001 Ki Signature och spelas på en Marantz 6003.

www.kanonfilm.se

opethic
Member

2890 Posts

Posted - 2011/09/01 :  22:09:12  Show Profile  Visit opethic's Homepage Send opethic a Private Message
Jag tror nog att det fungerar utmärkt med Mentor 6, men jag vete sjutton om de är bättre än Quadarna.
Behålla Quadarna och addera en Sub eller Tappat horn?
Jag har ett rum med samma mått och golvare fungerar bra där.

Hårdrock på CD & vinyl, nytt och begagnat: http://voodoomusic.tictail.com/
www.facebook.com/BurningSkullRec
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/09/01 :  22:25:11  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det sitter ju bara 6.5" element i dom
Jag har 15" i lika stort rum
Funkar säkert kalas!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Slinger
Member

50 Posts

Posted - 2011/09/01 :  22:26:06  Show Profile  Visit Slinger's Homepage Send Slinger a Private Message
Ja jag är sjukt nöjd med mina quadar, men det lutar åt att jag sätter dem i vardagsrummet i hemmabioriggen(och säljer mina Monitor Audio Silver Rs-1 som nu ingår i hemmabioriggen) istället... om jag nu slår till på Mentor 6 vill säga... trodde att de skulle bli ett lyft men Quadarna kanske är vassare trots allt...

www.kanonfilm.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000