HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bästa dac för ca 2000:-?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

fripppel
Member

72 Posts

Posted - 2011/07/20 :  20:56:36  Show Profile Send fripppel a Private Message
Vilken tycker ni är det bästa köpet av instegs-dac idag?
Klurar på att streama från dator men vet nada om vilka prylar som är bra.

Mvh Fredrik

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/07/20 :  21:57:35  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
HRT Music Streamer II?
Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2681 Posts

Posted - 2011/07/21 :  00:13:18  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Försök hitta en McGyver byggd Eoljud dac med stackade TDA1543.

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2011/07/21 :  00:27:47  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Om du "bara" ska streama musik så skulle jag nog kolla upp någon begagnad dac i den prisklassen. Själv köpte jag en Musical Fidelity dac för lite över tusen kronor och den spöade Hrt dacen enligt mig. Du kan även fundera på en begagnad Cambridge Dac magic eftersom dom ligger ungefär i den prisklassen nu. Lyssna och fundera
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2011/07/25 :  16:17:12  Show Profile Send softishman a Private Message
En beresford Caiman kan du nog hitta beggad... Väldigt prisvärd!
Go to Top of Page

ahultin
Member

240 Posts

Posted - 2011/07/25 :  17:16:09  Show Profile Send ahultin a Private Message
Jag skulle titta närmare på Musical Fidelitys V-Dac, (cirka 1800:- i ursprungslandet). Har inte jämfört den med Cambridges Dac så kan inte ge dig råd där...
Ett alternativ kan kanske vara att hitta en Harmony Design DA9 - de borde droppa nu när de inte kommer att uppgraderas längre... OBS! Kolla noga vilken version det handlar om innan du slår till...(finns uppdateringshistorik på tillverkarens hemsida).

Massa Linnprylar...
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2011/07/25 :  20:53:51  Show Profile Send Leif B a Private Message
Kanske ett bra ljudkort från Asus kan vara vägen eller något begagnat från LYNX.

Vet att detta inte är det du frågar om men finns andra vägar att gå för välljud. Och det kan t.o.m. ge ett bättre resultat för mindre pengar.
Kanske någon kan hålla med.

Mvh
Go to Top of Page

Cyberpunkare
Member

218 Posts

Posted - 2011/07/26 :  17:18:42  Show Profile Send Cyberpunkare a Private Message
Har själv testat med Asus ljudkort men måste betona att det var ca 4 år sedan. Personligen tyckte jag att det blev lite "kallt" och digitalt ljud men det kanske har ändrat sig dom senaste åren och det är min uppfattning om ljudet. Däremot så är det mycket detaljerat ljud om man gillar det
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2011/07/26 :  18:53:55  Show Profile Send Leif B a Private Message
Köpte ett lite enklare för en femhundring först, det hade en lite hårdare klang men det dyrare för 1500:- är betydligt mer raffinerat även om det billigare hade nästan lika mycket snabbhet och detaljskärpa.

Så visst man får det man betalar för.
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2011/08/03 :  15:28:18  Show Profile Send dB a Private Message
Jag börjar upprepa mig men, Musical Fidelity V-DAC för 160£ hos Divine Audio är en otroligt bra produkt.
/dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

FForsman
100.000-klubben

2593 Posts

Posted - 2011/08/03 :  22:02:35  Show Profile  Visit FForsman's Homepage Send FForsman a Private Message
quote:
Försök hitta en McGyver byggd Eoljud dac med stackade TDA1543
Jag är själv nyfiken på dessa byggen. Vill du dela din uppfattning om dess styrkor och svagheter?

/mvhff

Ett forum blir till det som medlemmarna bidrar med. Skriv!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000