HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Begagnat försteg i prisklassen 5-10kkr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/06/27 :  13:45:26  Show Profile Send mangs a Private Message
Jag är på jakt efter ett försteg i prisklassen 5-10kkr. Det får gärna vara begagnat. Det kommer få insignalen från en DACmagic som sedan går vidare till ett par monoblock Ear-1001. Dessa driver ett par Martin Logan elektrostater.

OM jag får önska skall det gärna vara fjärrkontrollerat, lite tillbakadraget i karaktären, det får gärna ha mnöjlighet till att justeara bas/diskant men inget krav gällande detta.

Jag inser såklart att jag måste prova mig fram men jag är i nuläget i behov av att sondera terrängen. jag har heller ingen jättebrådska då jag idag har Primare I30 som förtjänstfullt fungerar som försteg men det känns som "slöseri" att köra denna fina integrerade förstärkare enbart som försteg.

Jag har funderat på något åt rörhållet.

Vincent SA-93 kanske skulle kunna vara något? har även funderat på Primare Pre-30 som ju bör göra jobbet bättre än min I30?

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2011/06/27 :  14:27:38  Show Profile Send Staffan a Private Message
Advantage S2 är ett mycket bra försteg (tycker jag).
Brukar ligga under 10kkr.

Såg ett på audio-markt.de för 550 euro.






Edited by - Staffan on 2011/06/27 14:33:57
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2011/06/27 :  14:33:40  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jag köpte ett begagnat Musical Fidelity A3CR vilket jag är mycket nöjd med, gav 5000:- för det.
Edit: +fjärr, -tonkontroller.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066



Edited by - bearwik on 2011/06/27 15:38:39
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2011/06/27 :  15:36:33  Show Profile Send svejk a Private Message
Ett Audio Resarch Ls2b. Hade en liknande setup som du, Icepover och Martin Logan. Arc icepover och ML var en riktigt braa matcning en riktig killercombo! Fjärren blir du blåst på, ett Ls2b ligger i ditt prispann.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2011/06/27 :  21:25:37  Show Profile Send markusA a Private Message
Jag har eg. ingen aning om hur de gamla prylarna står sig men jag har ett MF NU-Vista försteg som precis fått lämna plats i hyllan för nya saker och jag har varit mkt nöjd med det fram tills nu då jag inte behöver ett försteg öht.
Det har det man kan tänkas behöva från ett försteg även om det är lite till åren. Borde finnas till vettig penning? Kan vara värt en liten titt om du skulle snubbla över ett?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000