HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 2.2-stereoförstärkare med DAC mm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/06/27 :  23:29:01  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Jag är ultranöjd med min HK990 och imponeras dagligen av hur fint den låter, och av allt den klarar.

Den klarar t.ex. av att styra dubbla subbar, samt att man kan ställa delningsfrekvens och nivå till dessa med fjärren.

Hur många stereoförstärkare på marknaden klarar av detta?

Som grädde på moset har den dessutom:

*DAC med 4 digitalingångar som klarar upp till 24 bit/192 kHz
*RIAA-steg (MM/MC)
*HT-ingång (home theatre input)
*Rumskalibrering
*Ställbar, individuell Gain för alla ingångar
*Försteg i ren klass A
*Balanserade ingångar
mm mm mm

Hur många klarar dessutom av allt detta? ;) Själv tror jag att HK990 är ensam om det.

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

mangs
Member

622 Posts

Posted - 2011/06/28 :  08:41:33  Show Profile Send mangs a Private Message
Intressant då jag själv är en förespråkare av att köra just 2.2 med dubbla subbar. FÅr ta och läsa in mig lite på HKn. Hur tycker du den skiljer sig mot de Emotiva-prylar som du tidigare lovordade och var det bästa du hört. Det finns ju en hel del funktioner på deras försteg mer och i alla fall på pappret mer kraft i slutsteget.

Schysst att kunna ha allting med DAC,filter, rumskalibrering, försteg, slutsteg i en och samma låda istället för separata prylar.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2011/06/28 :  10:18:01  Show Profile Send Eref a Private Message
Verkar vara en riktig drömförstärkare! Rimligt pris också!
Kan du bedöma hur kvaliten på RIAAt är, särskilt MC-förstärkaren?
Det är ju idealiskt att ha allt i ett! Vettigt och lockande!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2011/06/28 :  20:44:31  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Mangs: H/K:n är klart varmare/mjukare i ljudet. Emotivan kunde bli lätt hård i klangen vilket gjorde mig lätt lyssningstrött i längden.
Emotivas försteg var sämre på flera sätt, bl.a. kunde man inte använda sig av HT-ingången i kombination av "large" högtalare, delning vid lägst 50 Hz var nödvändig. Sedan var det svårt att hitta rätt ljudnivå, volymratten hoppade rätt rejält när man tryckte på fjärren.

Eref: Jag kör MM nu och körde MC med Emotiva-försteget samt har ny spelare så en jämförelse är omöjlig att göra, men H/K:ns RIAA klingar riktigt brusfritt, svängigt, har djup bas+klar diskant, låter melodiskt och rent!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp

Edited by - Audiovector on 2011/06/28 20:49:04
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000