HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fasen rätt på förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/06/06 :  20:14:26  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
quote:
Visst, jag skulle ju kunna manipulera bilderna. Vad poängen med det skulle vet jag dock inte.

Du kanske säljer faspennor

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2011/06/06 :  21:14:06  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
50 hz!
Tyvärr förstår jag fortfarande inte vad det är du är ute efter fixarstig. Det känns som om jag kanske missförstår dig...

Isolationsmotståndet är ett mått på "elektriskt avstånd" och visst varierar det med frekvens men eftersom nätfrekvensen är tämligen konstant så kan man nog anse att även isolationsmotståndet är det vid 50Hz.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/06/07 :  22:30:59  Show Profile Send fixarstig a Private Message
quote:
Stoppar du fingret i nollan och håller i jord så blir det liksom ingen grillkorv

Nånting lär bli grillat om apparaten ifråga är påslagen skulle jag tro

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page

fixarstig
Member

1752 Posts

Posted - 2011/06/07 :  22:37:20  Show Profile Send fixarstig a Private Message
Pac. Vad jag menar/tror är att det bara i första fasskiftet skulle ha nån betydelse. Sen pulserar det ju lika mycket åt båda håll. Det där med "isolationsmotståndet" har jag inte en susning om. Skulle inte producenterna av högklassiga HIFI-anläggningar i så fall ange att fasen ska ligga på ett visst sätt för att få ut bästa ljudet.

Mera bilder åt folket
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000