HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp önskas- H/K DVD30
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2011/06/07 :  18:44:26  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Sprang på en Harman Kardon DVD30 på den lokala loppmarknaden för en ringa summa.

De kunde såklart ej garantera funktion men killen som varit där tidigare och lämnat in den menade på att den funkade.

Väl hemma har den fått ström och det enda som lyser är rött på power. Skivluckan åker ut vid uppstart men så mycket mer händer inte.

Har jag missförstått något väsentligt eller har den helt enkelt sett sina bästa dagar? Har givetvis försökt trycka på allehanda knappar på spelaren och fjärren utan att lyckas väcka liv i den...

All möjlig hjälp tas emot tacksamt!

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2011/06/07 :  20:10:51  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Blir nog till att lyfta på locket och kika efter felkällor. Gissar ett eftersom du har enstaka funktion kan nätdelen vara trasig. Dvs vissa delar av spelaren får ström med andra inte. Kika efter trasiga lytar, lösa kablar(!), svedda motstånd.

Glöm inte rycka nätkontakten innan!
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2011/06/07 :  21:24:19  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Stort tack för tipset! Känns dumt att behöva slänga en sådan spelare om det är något litet som är sönder bara. Helt billig var den säkert inte på sin tid.

Nu är huven av och jag tror mig kunna vara något på spåren. En liten svart plastbit med en "metallbygel" ned i skivan där metallbygeln ligger fritt exponerad på ovansidan och plasten som jag kan tänka mig annars skulle täcka metallen ser ut att vara avbruten. Den är den enda i sitt slag iaf. Ursäkta den högst lekmannamässiga förklaringen :)

Skall se om jag kan få upp någon bild på det hela.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000