HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Unison Research
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2011/04/05 :  21:14:36  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Hej där ute! Har kommit i kontakt med en CD av Unison Research Unico CD. Dessvärre är det ganska svårt hitta information om den. Har en spelare som på sin tid kostade ca:18, en Classé. Eftersom denna börjar bli aningen ålderstigen går jag nu i tankar att eventuellt köpa någonting nytt. Ni på Forumet brukar var väl insatta i bra och mindre bra produkter. Nu undrar jag om någon kan ge mig ett tipps. Är denna spelare värd pengarna. Tror den kostar runt 22. J

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/04/05 :  21:23:42  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Hur gammal är den och är det 22000:- du ska betala?

Skulle nog hellre lägga 5000 NOK på denna.
http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,85743.0.html

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2011/04/05 21:25:37
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2011/04/05 :  21:32:54  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Spelaren är ett demoex, ålder ett år och priset ut i dag ca:15.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/04/05 :  21:39:01  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Men modellen är väl från ca 2002, har den förändrats mycket sen dess?

Den kan ju vara bra ändå men cd är en döende produkt och kan fyndas bättre än så tycker jag.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Jerry_E
Member

334 Posts

Posted - 2011/04/05 :  23:40:20  Show Profile Send Jerry_E a Private Message
Vet ingenting om den och det tycks vara svårt få fram några fakta. Det enda jag känner till är att den har remdrift och rör. Även balanserad utgång. Passar bra till min Krell.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/04/06 :  06:06:53  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Här finns lite bilder.
http://www.head-fi.org/forum/thread/410590/unison-research-unico-cd-my-new-source-impressions-and-lots-of-pics

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

matta
Member

627 Posts

Posted - 2011/04/06 :  08:12:09  Show Profile Send matta a Private Message
Vill minnas att modellen är, som påpekas, från 2002. Jag hade en hemma tillsammans med Copland cda822 för test, och valde till slut copland för att den spelade bäst hemma hos mig. Körde dom tillsammans med en Krell kav300i. Tycker spontant att 15 tusen låter mycket...

Marantz -> Leben RS-100 + Leben CS660P <- EAR834P <- ZYX R-1000 Airy3 <- Continuo+Cantus =>Tannoy Kensington se (ihopsnörat med auditorium 23)
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2011/04/06 :  08:41:10  Show Profile Send Mattias S a Private Message
För 15 papp måste jag säga nej. Det är för mkt. Om du fortfarande gillar din Classe tycker ja du ska behålla denna och låna hem en dac i stället. Mitt tips är Regas nya dac. Ny, modern och kostar 6 papp. Dels tror jag du finner en större förbättring på detta sätt och om inte, sparar du en rejäl slant.

Mvh // Mattias

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000