HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Snart dags för ett Streaming-forum?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2011/03/26 :  10:40:05  Show Profile Send Zombie a Private Message
Om detta är en nyhet vet jag inte men Squeezecenter kan nås med mobiltelefoner på adressen: http://192.168.xxx.xxx:9000/handheld/
Har kört via WiFi förstås och det funkar bra. Inget behov av att kladda med allehanda appar...

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/03/26 :  11:02:24  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Näje, säger jag!

Det handlar i högsta grad om Hifi-diskussioner när vi pratar om strömmande uppspelning, titeln på det fora vi ofta blir hänvisade till är HELT FEL:
WiFi och flerkanalsHiFi

Jag har inte ett skvatt intresse av trådlös överföring eller flerkanals ljud (mer än två då)
Men jag är i högsta grad intresserad av uppspelning av digitalt lagrad musik

Kul med tipset om Squeezecenter!
MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2011/03/26 :  14:54:43  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Bra synpunkter, tack för dem!

Ni ger mig anledning att lyfta lite på förlåten.

Under 2011 kommer vi att flytta till en ny plattform.

Vi har inte pratat så mycket om det hitintills men nu känner jag att det är dags att spänna bågen lite.

Tidplanen som vi satte upp i slutet på förra året var att vi skulle vara klara och stabila i det nya den 31/12-2011. Dvs vi tar ett helt år på oss. Det blir så när vi alla har krävande jobb, privatliv och annat som också pockar på vår uppmärksamhet och tid.

Som vanligt kommer "nya" HiFiForum att vara av HiFi-entusiaster för HiFi-entusiaster och vi kommer att göra förändringarna ihop och i samråd.

Jag skulle tippa att vi är framme vid att bestämma strukturen på det "nya" HiFiForum någon gång efter sommaren. Då har vi nog testimporterat våra databaser både framlänges och baklänges några gånger för att säkerställa att importen blir korrekt. När vi fått importskripten att fungera som de skall är det dags att bestämma vilken struktur vi skall importera till.

Det är där en diskussion som den här och andra vi haft genom åren kommer in i bilden.

Vår idé är att vi efter sommaren skall kunna föra en betydligt bredare dialog om vad vi vill med det "nya" HiFiForum, men tills dess är vi tyvärr tvungen att fokusera på plattformsbyggandet för att vi skall komma dit. Hoppas att det är ok och att alla kan köpa in i det.

Så, ta tiden från nu till sommaren på att fundera på "Hur vill jag att mitt HiFiForum skall vara?" samt "Vad tycker jag är bra med det vi har och vad går att förbättra?". Ju mer konkret feedbacken är desto enklare kommer det att bli för oss att förstå och enas.

Jag tycker det här är riktigt spännande och ser framemot det vi är på väg emot.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2011/03/26 :  16:01:36  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Tack för allt arbete du lägger ned Pac, och naturligtvis alla andra som "äras bör"! Vad spännande!
Som alltid, kan jag hjälpa till på något sätt, hör av dig bara!

MVH / Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2011/03/26 :  16:25:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Tack Micke/AlfaGTV, vi är flera som delar på jobbet. Ztenlund, Theseal, Brewitz och PG Jeppsson är tungt drivande i den fasen vi befinner oss i just nu.

Men som sagt, när vi går till nästa fas kommer vi att bli betydligt fler. Då måste vi dra allihop för att det här skall bli så bra som vi vill.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/03/28 :  15:11:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Ni tror inte att intresset för forumet i stort minskar när man skall dela upp alla ämnen och tankar samt åsikter på olika forumsdelar, eller mer korrekt fora som är pluralis för forum?

För det tror jag. Tycker mig märkt detta pga alla specialfora här.mvhKristofer
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2011/03/28 :  15:21:36  Show Profile Send ztenlund a Private Message
quote:
Ni tror inte att intresset för forumet i stort minskar när man skall dela upp alla ämnen och tankar samt åsikter på olika forumsdelar

Det finns en del avdelningar som jag nog personligen kan tycka är onödiga, medan andra är i högsta grad relevanta för att hitta rätt saker.

Problemet är att en del vill ha allting "i en enda röra", medan det alltid finns ett antal som vill ha en egen avdelning för just deras lilla skötebarn till specialintresse. Någonstans måste vi hitta en bra medelväg, och just hur den ser ut är förstås en fråga för diskussion.

quote:
eller mer korrekt fora som är pluralis för forum

Inte nödvändigtvis. Både ett forum, flera forum; eller ett forum, flera fora är ok på svenska.
http://sok.saol.se/pages/P229_M.jpg

Forumsdelar är däremot fel.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2011/03/28 :  16:10:50  Show Profile Send whiskyman a Private Message
För min del så skulle det vara mer intressant om man faktiskt diskuterade akustik t.ex även ute bland den vanliga hifidiskussionen. För som det är nu så avstår jag att läsa om akustik möjligen både på pga att jag redan har så bra akustik hemma samt att jag inte hittar några trådar som direkt intresserar de få gånger som jag är inne på den avdelningen. Men det kan ju vara som så att det händer mycket inne på denna avdelning ändå. mvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2011/03/28 16:12:56
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2011/03/28 :  16:31:26  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Läste i hastigheten "Dags för ett Strmbrg-forum" ....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000