HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hifimagasinet, spärr att lägga in annonser
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan1
Member

83 Posts

Posted - 2011/01/03 :  09:24:52  Show Profile Send johan1 a Private Message
Hej alla

Jag har gjort affärer med en person som heter xxxxxx, jag skulle köpa en Ortofon OMB30. Jag pratade säkert 1h i telefon med honom och jag förskottsbetalde 1000kr till honom. Efter mändger av ursäkter och undanflykter har han nu blåst mig på de pengarna... så undvik honom.

Anmärkningsvärt är att jag försökt lägga varningsannonser på hifimagasinet och nu blivit spärrad därifrån! Det känns inte särskillt seriöst från deras sida. Någon som råkat ut för samma sak?

4/1-2011 klockan 08.22
Johan1 har tyvärr inte sökt kontakt som jag bad om så jag tar det säkra före det osäkra och modererar bort namnet som skrevs in.//Pac

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2011/01/03 :  09:36:54  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Trist med oseriösa typer som blåser folk på pengar.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2011/01/03 :  09:44:45  Show Profile Send sopwith a Private Message
Varför betalar man i förskott till en privatperson?, finns ingen anledning och bara en begäran från densamme är en "red flag" och man skall dra sig ur..
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2011/01/03 :  09:53:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
Hej alla

Jag har gjort affärer med en person som heter xxxxxx, jag skulle köpa en Ortofon OMB30. Jag pratade säkert 1h i telefon med honom och jag förskottsbetalde 1000kr till honom. Efter mändger av ursäkter och undanflykter har han nu blåst mig på de pengarna... så undvik honom.

Anmärkningsvärt är att jag försökt lägga varningsannonser på hifimagasinet och nu blivit spärrad därifrån! Det känns inte särskillt seriöst från deras sida. Någon som råkat ut för samma sak?


Hej Johan,
jag hoppas verkligen att du har fakta som styrker dina påståenden, om inte så är ditt inlägg ärekränkning. Förutom att ärekränkning är en olaglig handling är det något som jag verkligen ogillar. Vi har till och med regler emot påhopp, kolla paragraf 9.

För att minimera risken att HiFiForum används för olagligheter stänger jag den här tråden. Du kan väl PMa mig så att vi kan snacka mer om det här?

Vänligen,
Per Adelsson
Admin/Ansvarig utgivare HiFiForum.nu

P.S. Längst ner på varje sida står det
quote:
© HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters
Det betyder att du är personligt ansvarig för det du skriver här.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000