HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Skivspelarproblem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2010/12/30 :  14:34:28  Show Profile Send Tobba a Private Message
Hej,

Jag har en Dual 505-4 som ju har automatisk stopp när skivan är slut men när jag spelar singelskivor så slår den av innan skivorna är slut detta händer också på en del lpskivor. Finns det någon som vet om detta går att justera eller kan man koppla bort automatiken?
Jag har frågat om detta på Vinylforum men inte fått något svar så därför provar jag här istället.

Torbjörn

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2010/12/30 :  21:19:51  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Du borde hitta det du söker i denna
Du måste vara medlem för att kunna ta hem dessa saker, smal sak iofs..

MVH /Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd

Edited by - AlfaGTV on 2010/12/30 21:21:01
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2010/12/31 :  10:13:24  Show Profile Send Tobba a Private Message
Tack för ditt svar Micke! Jag är medlem på Vinylengine men hittar inte något svar på mitt problem där,jag får prata med Robert på Audio Concept där jag köpte den.
Jag ska byta upp mej till en bättre skivspelare inom en snar framtid.

Mvh,

Torbjörn
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/12/31 :  11:24:46  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Jag har ett liknande problem med min JVC JL-A1, fast mitt automatiska stopp fungerar inte alls, så skivan fortsätter snurra fasten pickupen är längst in, inte så skoj om man glömmer bort..

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000