HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kasettdäck -> mp3 - skillnad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/01/23 :  00:37:27  Show Profile Send Zombie a Private Message
Följde med intresse tråden om mp3's ev kvalitet etc.
Undrar hur panelen förhåller sig till ljudkvaliteten hos ett bra kassettdäck (Nakamichi?) jämfört med mp3 och CD. Inspelat från vinyl eller annnan kvalitetskälla, förstås.
Vad skulle ni föredra som lagring för partymusiken, skvalet, blandade godingar etc?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/23 :  00:41:10  Show Profile Send n/a a Private Message
Kassett är ju fräckast o det enda som gäller för vinyl... Men som sagt, jag har ju sålt mitt gamla deck.. fan oxo... :/ Kassett är ju det hippaste som finns!! =) Ångrar mig...

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2003/01/23 :  00:54:54  Show Profile Send norman a Private Message
För partymusik är det bara rullband som gäller! Kompisarna undrade vad det var för en filmprojektor jag skaffat..
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/23 :  01:30:02  Show Profile Send nin a Private Message
För partymusik så är faktiskt MP3 det bästa tycker jag. Låter inget vidare kanske men är man full så spelar det ingen roll
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/23 :  01:56:35  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Köpte ett nytt (beg) kassettdeck för en tid sedan. Jag hade en hel del kassetter med musik som jag inte riktigt visste vad det var!?
Dessutom ville jag lyssna igenom band som jag visste vad det var och bestämma vad som skulle sparas.

Måste säga att jag blev lite förvånad över kvaliteten, ok att metallband väl inspelade från CD lät bra, men det fanns också gamla TDK standardband som jag spelade in i slutet av 70-talet (Pink Floyd) som lät fantastiskt (från vinyl). Lite brusar det ju, men det upplevs inte som störande ens med lurar! Hjärnan kanske ställer in sig så att man inte förväntar sig för mycket?
Annars använder jag MD för portabelt bruk och då gör jag blandade diskar.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000