HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var hittar jag "vinylbackar" i sthlm?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/01/22 :  23:09:52  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Nu när man börjar få ett par vinylskivor så skulle det ju inte sitta fel med en gammal läskback att ställa dem i.

finns det någon här som vet var jag kan få tag på 1?

måste ha!

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/01/22 :  23:25:06  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Försök med någon loppis, eller Myrorna och liknande.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/22 :  23:41:07  Show Profile Send nin a Private Message
j0akim, Ett annat tips är att köpa samma som en polare köpte. Gå in på http://hawk.uni-x.se/jysk, tryck på "Vardagsrum", sedan på "Image serien" så har du hyllan där för 1300kr som funkar perfekt för LP skivor. Och du! Du lär köpa mer skivor så det är lika bra att köpa en hylla
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/01/22 :  23:44:50  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
j0akim,

Arlas mjölkbackar brukar oxå fungera fint att ställa sina gamla vax i ... Använde sådana när jag arbetade som DJ för ett antal år sedan ...



Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/01/23 :  00:13:23  Show Profile Send divander a Private Message
Jag tycker att brödbackar av den högre modellen funkar ganska bra. De kanske går in lite för många skivor(50% mer än en drickaback). Det kan kanske bli lite tungbläddrat. Tyvärr så är de inte lika vanliga som de lägre brödbackarna. Men de finns både i snyggt orange och läckert brunt.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Nabru
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/01/23 :  00:28:36  Show Profile Send Nabru a Private Message
Ikea har ju en del alternativ vad gäller lp-förvaring, både backar i olika färger och hyllor. (Styrman, Lack och Expedit)
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/23 :  00:38:16  Show Profile Send nalle a Private Message
Det absolut snyggaste tycker jag är gamla drickabackar i trä men de är både dyrare och svårare att få tag på. När de är på plats så tycker man dock att det varit värt besväret.
Lättast är att titta runt i antikbodar och på loppis.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/01/23 :  01:31:53  Show Profile Send nin a Private Message
Problemet med drickbackar är att om man börja får en del skivor som t ex jag så skulle jag behöva kanske en bra bit över 40 st drickbackar och då förstår ni att det går ju inte att ha så.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/01/23 :  07:49:24  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
IKEA har backar i samma stuk som gamla läskbackar, heter Mård och förses lämpligen med passande hjul.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/01/23 :  09:52:54  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Ock kostar om jag inte är helt ote och cyklar 49kr och för den breda 98kr
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000