Author |
Topic |
|
Twilighter
Member
590 Posts |
Posted - 2010/09/20 : 21:18:53
|
Hej jag testade att plyugga in laptopen till usb på min vip g2. enda som händer är drivrutiner inte installerade misslyckas, och sedan unknown usb device.
Någon som har sin vipg2 fungerandes med win 7 x64? |
Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5 --> Ino Audio pi60s
|
|
Twilighter
Member
590 Posts |
Posted - 2010/09/21 : 11:59:13
|
Fick svar från audionet att win7 x64 ska fungera.
Kan nämnas att den vart inne på reparation hos audionet då usb portsen slutade fungera genom att någon snubblade på usb sladden mellan den och laptopen :P
de fick byta hela usb kortet, igår skulle jag för första gången testa det, ny laptop ny kabel, samma fel som förut, ( testat med 2 kablar) audionet hävdar bestämt att de testade det hela under en lång tid och både usb och spdif fungerade när lämnade fabiken för transport till mig. Jäkligt trist när det inte fungerar hos mig sedan. |
Audio GD CD7-->Audio GD REF7.1 --> Audio GD Master 8 --> McCormack DNA 0,5 --> Ino Audio pi60s
|
|
|
O8h7w
Starting Member
21 Posts |
Posted - 2010/09/21 : 23:28:06
|
Av någon anledning är just drivrutinsinstallationerna för USB-prylar rätt så känsliga. Om det är något som helst glapp i USB-anslutningen eller lite dåligt ställt med internetuppkopplingen kan installationen ge upp utan vidare. Mitt tips är helt enkelt att pröva igen ett par gånger.
|
There's a nice effect of being pessimistic - everything turns out better than expected! |
|
|
Wizard
Member
408 Posts |
Posted - 2010/09/22 : 12:51:19
|
Jag har haft lite av sammma problem med min VIP G2. Det som bör nämnas är att jag använde 2st 5m kablar med USB-förstärkare och då funkade det fint så länge man inte tände någon lampa i lägenheten, då slutade det funka
Senast har jag också får unknown usb device. Troligen får jag plocka bort USB drivrutinen för hand och börja om igen.
|
Wizard |
|
|
Twilighter
Member
590 Posts |
Posted - 2010/09/22 : 22:51:26
|
Har tetsta med 2 olika kablar nu same resultat, en 5 m och en kortare ( båda fungerat före den sändes på reparation)
Håll mig gärna uppdaterad med hur det går för dig wizard |
|
|
|
Wizard
Member
408 Posts |
Posted - 2010/09/24 : 07:36:21
|
quote: Håll mig gärna uppdaterad med hur det går för dig wizard
Jag har Win XP men får jag det att funka lägger jag upp det i tråden. Planerar att skaffa en liten netbook med Win 7 senare också. |
Wizard |
|
|
|
Topic |
|