HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Velodyne DD Eller SVS?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Corpsegrindern
Member

261 Posts

Posted - 2010/09/15 :  08:42:07  Show Profile Send Corpsegrindern a Private Message
Och om jag nu mot förmodan skule få nån att bygga ett sånt horn,så får det ju heller inte vara för stort,så 18 tummare går ju bort då.
Go to Top of Page

Corpsegrindern
Member

261 Posts

Posted - 2010/09/15 :  11:11:57  Show Profile Send Corpsegrindern a Private Message
Jag upptäckte just en sak i manualen till maestron,det finns en bypassfunktion som gör att förstärkaren förvandlas till ett rent slutsteg på ingång 5. Tanken är att man ska kunna använda slutsteget i maestron till en hemmabio,där den driver endast frontarna.

Sen när man ska köra "stereomaterial" igen så använder man den bara som vanligt igen. Smart funktion,som underlättar för mig om jag nu vill köra försteg/slutsteg!! Mycket bra,vill jag köra försteg slutsteg så behöver jag inte köpa ett slutsteg,jag kan använda min maestro till det också. Verkligen fiffigt.

Är därför inte så lite sugen på att testa mitt försteg till maestron kan jag säga!! Funkar det bra,då har jag genast möjligheten att dels kunna dela av pioneer med ett aktivt filter,eller använda de dubbla pre out på försteget till en aktiv sub. Härliga bananer,nu känner jag mig riktigt glad faktiskt över denna upptäckt.
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2010/09/15 :  15:03:09  Show Profile Send dwain a Private Message
Problemet med de Relarna jag hade hemma (2st lådor med en 10tums i varje och runt 300w rms) var att även vanlig lyssningsvolym var ett problem.

Där kan jag ärligt säga att de Velodyne spl1000i jag hade hemma kunde leverera bra mycket mer ljudtryck. För mig ska en sub kunna ge det där fysiska känslan. Känslan av att basen bara finns där och att där finns hur mycket resurser som helst. Basen ska hålla sig luftig och snabb som en fjäder hela tiden. Relen klarade inte det. Velodynen gjorde det ganska bra om man inte vred på rejält.

Med svsen så har jag inga problem alls. Den finns där och låter rent och luftigt. Skulle där komma en djupbas-kavalkad så har den inga problem att trycka ut det lika rent och snyggt som om den vore på tomgång.
Go to Top of Page

Corpsegrindern
Member

261 Posts

Posted - 2010/09/16 :  16:34:06  Show Profile Send Corpsegrindern a Private Message
Jaha,jag kan väl då säga att jag inte håller med om det att REL inte fixar normal lyssningsvolym. Hur högt spelar du? Jag har nämligen köpt Stentor 3:an nu. Den tillför precis det lilla i botten som saknades förut,så jag är helnöjd med den. Jag köpte inte en sub för att få ett helsikes tryck,det har jag vuxit ifrån.

Men alla är vi olika. Och tur är väl det.

Kan tänka mig att de som inte gillar REL vill ha ett väldigt basigt ljud och därför pucklar på den alldeles för hårt.
Jag smyger in den lite försiktigt vid 25 hz.
Övergången till suben blev sömlös,det låter inte som jag har en sub,det låter bara som högtalarna blev bättre.

Det här blir mitt sista inlägg här på ett tag,nu ska jag ägna mig åt min favoritsysselsättning: Att lyssna på musik.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2010/09/16 :  18:10:01  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Corpsegrindern: F*n va gött. Grattis.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000