Author |
Topic |
|
Ingemar
Member
261 Posts |
Posted - 2010/09/03 : 13:19:48
|
Har en längre tid funderat med det här om att rena strömmen,det ligger å gnager i bakhuvvet att man kanske kan få än lite mer välljud.Ska ha den till cd/försteg,slutsteget är inta aktuellt att "rena".Kom gärna med tips och råd. |
Temptation |
|
Jojosoda
Member
255 Posts |
Posted - 2010/09/03 : 15:49:03
|
Hejsan! Vet en kompis till mig som bor i en äldre villa. Han drog nya kablar från proppskåpet till ett speciellt utag där han kopplar in sin hifi. Han använde sig av grövre kabel. Samt att han har bytt ut sina lakritssnoddar till grövre nätkablar från Supra. Enorm stor skillnad. I mitt tycke iaf. Detta i sin tur gjorde att även jag bytte nätkablar hemma fast till Audioquest NRG-2 som jag tycker är lite mer homogen jämfört Supran som känns lite spretigare. Men jag började med grendosa samt nätkabel till grendosan från Supra. Strömrenare har han inte kommit till än, tror jag. Vi har pratat om det vid något tillfälle. Så är det några som har strömrenare får ni gärna kommentera, även jag är nyfiken på att få reda på hur pass det ter sig.
Mvh/Magnus
|
|
|
Ingemar
Member
261 Posts |
Posted - 2010/09/03 : 17:31:36
|
Hejs. Har också dragit nya separata "linor"med klangmoduler och hela den biten.20 amp till slutsteget och 15 till cd/försteg,undrar om har ngt att vinna med en strömrenare,kanske enda sättet att få reda på om det blir ngn skillnad är väl kanske att låna hem en. |
Temptation |
|
|
conny_a
Member
80 Posts |
Posted - 2010/09/03 : 18:55:29
|
Det går ju också att testa med en 2.5mm2 förlängningskabel till ett vägguttag nära proppskåpet. För några hundralappar kan man fixa det och laborera lite innan man ger sig på mer permanenta installationer och strömrenare.
|
ESL-57
|
|
|
RuneStone
Member
1961 Posts |
Posted - 2010/09/03 : 19:05:25
|
Ölflex med flätad skärm från proppskåpet gjorde underverk för mig. Bytte kabel och satte nya uttag till stereon samt gjorde nya nätkablar till alla apparater.. Strömrenare/filter är ett kommande projekt för mig med. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78076 |
"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.." |
|
|
widen76
Member
221 Posts |
Posted - 2010/09/03 : 20:34:55
|
Ja, det är renat som gäller! *sorry, kunde inte hålla mig* =) |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
|
|
Morello
Member
926 Posts |
Posted - 2010/09/05 : 19:34:33
|
Finns en del bra filter på tex. Elfa som kan eftermonteras i apparaterna. Sådana föhindrar att apparaten kotaminerar elnätet och sätter stopp för att störningar kommer in i apparaten. |
Driver: SYBARITE AUDIO.
Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen |
|
|
|
Topic |
|