HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Att avyttra hifi - vad är saker värt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2010/08/16 :  13:38:59  Show Profile Send keso77 a Private Message
Hur brukar ni göra för att bestämma försäljningspris?
Jag har konstaterat att jag samlat på mig lite ditt och datt som jag tänkte försöka sälja men jag tycker det är så svårt att veta vad sakerna är värda, eller i alla fall vad man kan begära för dem.

Ingenting är väl egentligen mer värt än vad någon är beredd att betala för dem?

En del saker är väl relativt enkla, det finns ju en del forum och liknande dedicerade åt hifi så att man kan jämnföra likadana eller likvärdiga prylar men om man skulle ha något som är lite ovanligare?

Tips på sätt att värdera mottages mer än gärna.


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

bibl
100.000-klubben

987 Posts

Posted - 2010/08/16 :  14:28:19  Show Profile Send bibl a Private Message
Tradera - finns möjlighet att även söka på avslutade auktioner om du kollar under avancerad sökning.
Ebay - dock ingen möjlighet som jag hittat att söka på avslutade auktioner.

Gäller det musik dvs cd/lp finns det ju diverse siter som har sökbara prislistor.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/08/16 :  15:12:12  Show Profile Send Vox a Private Message
Utgå från vad du själv skulle vara villig att betala för varan begagnad.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/16 :  17:06:08  Show Profile Send huzze a Private Message
Är det relativt nya produkter, så brukar värdeminskningen vara 50% så fort man burit ut den genom dörren. För äldre prylar är det marknaden som styr. Vissa saker påstås ju hålla värdet så bra att de nästan blir dyrare med tiden, men sådana "kultmaskiner" görs väl inte längre. HiFi är en investering för själen, inte vinstgivande spekulationsobjekt.
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2010/08/16 :  17:49:48  Show Profile Send Leffler a Private Message
På ebay går det utmärkt att söka på avslutade auktioner om de inte tagit bort funktionen sedan jag använde den senast. Man måste vara inloggad, så finns "completed listings" tillgängligt som avancerad sökning. Priserna i USA brukar dock vara helt andra än här hemma, men kom å andra sidan ihåg att söka även i europa, antingen med "hela världen", eller via ebay.de, ebay.co.uk, ebay.fr, ebay.ch osv
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000