HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mässorna i Gbg den 10-11/9 - hifi, golf, möte?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/08 :  18:25:58  Show Profile Send byZan a Private Message
Planerar en lång weekend i den Lilla Staden med omnejd.

Tänkte åka med bil redan tidigt torsdagen den 9/9 från den STORA STADEN, för att sedan komma fram till något bra hotell för incheckning och en tidig lunch. Vill någon haka på så PM#8217;a. Förslag på hotell (gärna centralt) mottages tacksamt.
Sedan tänkte jag helt fräckt fråga om det finns någon/några medlemmar som skulle kunna tänka sig att ta en fika, mat, guida eller bara snacka skit (hifi går också bra) med en vilsen Stockholmare, då är det bara att PM:a mig. Jag skulle bli väldigt glad om det skulle fungera, men blir inte ledsen om ni inte kan eller vill.

Fredagen skulle jag gärna kunna avsätta tid för t ex golf, hifi-lyssning..... med någon/några av er, PM:a mig.

Jag är helt borta i Gbg när det gäller att hitta fram med bil (tur man har gps), kommer alltid till Nordstan och alla dess centrum (SV, NO, SO, NW eller vad de nu heter).

Hoppas också på någon form av gemensam middag, brukar alltid vara trevligt.

Väl mött i Göteborg
//byZan

Edit: datum

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/08/11 19:14:35

lennartj
Member

1273 Posts

Posted - 2010/08/09 :  10:03:34  Show Profile Send lennartj a Private Message
Om du är trött på vanliga stora hotell kan du kolla om det finns plats på http://www.lilton.se/
Till Ibis hotellpråm kommer du lätt med bilen http://www.ibishotel.se/goteborg-city/
Förresten är det väl inte idag utan 9/9 du tänker åka.

/lennartj
"Friskt kopplat, hälften brunnet"
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/09 :  10:23:53  Show Profile Send byZan a Private Message
lennartj - tack för länkarna och givetvis ska det vara i september, det vet ju alla, men tydligen inte jag

"Att lyssna är berikande - att berika är att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper"

Mina system...

Huvudsystem
Dan D#8217;Agostino S250 / Dan D#8217;Agostino HD Preamp / Lumin X1 / Clearaudio Master Reference, Absolute Inside, Goldfinger v2 / Roon Nucleus / PS Audio P20 / TAD Reference One / Stillpoint Ultra 5
Andrasystem
Absolare Signature Integrerad / Lumin S1 / Nucleus - Roon / TAD CR 1 /PS Audio P10

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/11 :  19:21:33  Show Profile Send byZan a Private Message
Edit: topic

Några som känner för något av det? PM:a mig!

Ser fram emot att få göra Göteborg tillsammans med likasinnade

//byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/08/11 :  19:49:20  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Vi kommer så klart att ha gemensam fika på mässan, men en middag någon av kvällarna kanske skulle vara skoj?

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/08/11 :  20:28:27  Show Profile Send Mschill a Private Message
Jag kommer ner så skriv upp mig på fika och ev middag =)

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.

Edited by - Mschill on 2010/08/11 21:16:27
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2010/08/11 :  20:54:18  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Förhoppningsvis kommer även jag att befinna mig i den stora staden på fredagen, så vi kanske ska ha en hififorumträff i Götet på fredagskvällen, vad säges?

Jag klättrar upp från Skåne under fredagen.....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

markusA
Member

578 Posts

Posted - 2010/08/12 :  00:11:58  Show Profile Send markusA a Private Message
Låter trevligt med en träff innan mässan. :)
När det gäller hotell så kan jag lite fantasilöst rekomendera Scandic i Nordstan om man inte har några speciella krav. Det blir inte centralare än så...
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/08/12 :  15:54:18  Show Profile Send huzze a Private Message
Själv ska jag "dessvärre" på Blue Man Group 9/11 så jag missar Arken även denna gång.

byZan: Det finns många trevliga Hifi-affärer inom några stenkast från Avenyn.

Glöm inte bort att räkna alla McDonalds du ser, de ligger tätttttt
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/14 :  18:13:27  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack ni som har erbjudit er att träffa mig, jag verkar få fullt upp Ni må tro att jag ser fram emot Gbg och mina dagar där

Jag åker utan golfklubborna, inser att tiden för det inte räcker till. Men det rör mig inte alls, utan jag prioriterar helt klart hifi och inte minst de jag kommer att träffa under helgen till 100%

Jag återkommer om vilket hotell jag kommer att bo på och mitt telefonnummer. Ni får PM!

Jag hoppas att kunna få med mig Mirre som kan göra mig/oss sällskap, jag ska försöka övertala honom att Veteran HiFi finns kvar på måndagen efter mässorna

Edit: la till texten om golfklubborna

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/08/15 15:27:00
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/08/15 :  17:12:35  Show Profile Send Mschill a Private Message
Jag kommer ner med Bearwik och en kompis till (också ljudnörd) så vi får sluta upp och hålla HF-Fanan högt...

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/15 :  17:25:08  Show Profile Send byZan a Private Message
Har du två kompisar? Avundsjuk blir jag

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2010/08/15 :  17:27:42  Show Profile Send Mschill a Private Message

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/08/22 :  11:48:17  Show Profile Send byZan a Private Message
Nu är det bara knappt 3 veckor kvar

Jag erbjuder skjuts från Stockholm - Göteborg (tidig torsdag åker jag), PM:a mig om intresse finns. Annars syns vi kanske ändå

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/05 :  07:48:23  Show Profile Send byZan a Private Message
Om fyra dagar åker jag Någon som vill/kan haka på så är det bara att skicka ett PM.

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2010/09/05 :  08:11:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Jag har kollat med lite folk och det är få som uppfattat att vi skall ha middag ihop på Fredag. Jag startar en kompletterande tråd om det så att det framgår tydligare.

Edit: Här är middagstråden: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=81222

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/05 :  08:20:18  Show Profile Send byZan a Private Message
Bra, roligt och säkert gott oxå

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/08 :  22:03:23  Show Profile Send byZan a Private Message
Packat o klart!

Nu är det bara några timmars sömn, sedan bär det av söder ut, mot Göööötebooorrggggg

Vi ses

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/09 :  10:51:57  Show Profile Send byZan a Private Message
Framme och incheckad

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine
Go to Top of Page

byZan
200.000-klubben

4435 Posts

Posted - 2010/09/19 :  08:24:50  Show Profile Send byZan a Private Message
Tack Göteborg, tack alla ni som gjorde min vistelse hos Er så minnesvärd

Ingen nämnd ingen glömd

//byZan

Mina system...

Huvudsystem
Andrasystem

Hemma hos reportage...

HiFiForum Magazine

Edited by - byZan on 2010/09/19 08:25:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000