HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rotel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kermit
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/01/20 :  07:59:28  Show Profile Send Kermit a Private Message
Hej jag undrar vart det finns (bra) återförsäljare av Rotel-produkter i Stockholm och/eller Göteborg.

Jag är nämligen intresserad av deras nya silver serie (ra-02, rcd-02 och rt-02) någon som har någon erfarenhet förresten?


"Har du förmågan att ställa de rätta frågorna, är du mer än halvvägs mot att hitta svaret."

Thomas J.Watson

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/01/20 :  08:04:59  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Reference Audio på Götgatan vet jag sälger dessa. Har ingen erfarenhet av silverserien tyvär.

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2003/01/20 :  09:25:59  Show Profile Send joakim99 a Private Message
I Göteborg är Hifikällarn på Stigbergstorget bra på Rotel.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/01/20 :  09:54:28  Show Profile Send Manga X a Private Message
LjudMakarn på Drottninggatan i Stockholm.

Både bra och trevliga!!
Rekommenderas varmt.


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

oxtragon
Member

73 Posts

Posted - 2003/01/20 :  10:21:34  Show Profile Send oxtragon a Private Message
Håller med Manga. Ljudmakarn är riktigt bra att ha att göra med. Skulle gå dit i första hand om jag var intresserad av Rotel. Demorummet är väl sisådär men det duger att börja med. Demorummet på Reference Audio är riktigt bra men personalen kan vara lika bra som hopplösa att ha att göra med beroende på person och humör.
Go to Top of Page

Kermit
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/01/20 :  12:16:46  Show Profile Send Kermit a Private Message
Hifiklubben har ju en speciell försäkring man kan köpa till förutom garantin. Har de här småbutikerna nåt liknande, nån som vet

"Har du förmågan att ställa de rätta frågorna, är du mer än halvvägs mot att hitta svaret."

Thomas J.Watson
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2003/01/20 :  12:19:22  Show Profile Send dax a Private Message
Best sound kränger väl Rotel också!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/01/20 :  17:10:39  Show Profile Send marens a Private Message
Sontec tar hem Rotel. (De har 10% studentrabatt också vilket inte är helt fel om man är fattig student som jag.)

Äger en Rotel RA-02 och är helt nöjd på alla punkter, utom hörlursuttaget som brusar lite med känsliga hörlurar. Annars låter den bra, fungerar perfekt, har alla vettiga funktioner man kan önska sig, hög kvalitetskänsla, snygg design, och lämnar ca 150W dynamiskt i 4ohm. Det går att spela så gardinerna fladdrar i mitt rum. Ett stort plus är att volymkontrollen är i princip helt balanserad ända från 0, det går att lyssna på väldigt låg volym utan att det blir olika i vänster/höger högtalare på mitt exemplar.
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2003/01/21 :  00:24:45  Show Profile Send masur a Private Message
quote:
Hifiklubben har ju en speciell försäkring man kan köpa till förutom garantin. Har de här småbutikerna nåt liknande, nån som vet

Tror inte att småbutikerna har nåt liknande men det finns säkert enstaka undantag. Ger inte mycket för en sådan försäkring. Det är bortkastade pengar och liknar mest bondfångeri.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000