HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Svar till EAR på fråga på bildreportagesidan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/01/20 :  23:11:42  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Eftersom det var offtopic på bildreportagesidan så svarar jag här på din fråga istället EAR.

"Jag vet att det är svårt att jämföra men hur tyckte du att EAR jämförde sig mot Advantage som du var är sugen på?"

Jag köper ett par begagnade Advantage S250 som ligger en bra bit från EAR M100 monoblocken i pris. Jag tror att EAR M100 låter bättre på många sätt, men dom 100 watten gick att driva till klippning, vilket hände några gånger på CES. Och det lät inte så öronvänligt precis.
Dom nya Advantage monoblocken med dubbla slutsteg för biamping tror jag däremot kommer att bli ena riktiga höjdare till ett bra pris.
700 watt i basen och 500 watt i mellanregister/diskant och bipolärt i bas och mosfet i toppen för ca. 100 000 det tror jag kan bli en kanonförstärkare med Coltrane. Och dom vill det till att driva till klippning.


Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2003/01/20 :  23:27:57  Show Profile Send EAR a Private Message
Ok jag är med.Jag har fortfarande minnet kvar sedan ARKEN och COLTRANE
Mats

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000