HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD standard/copyskydd?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dude
Member

103 Posts

Posted - 2003/01/19 :  10:52:23  Show Profile Send dude a Private Message
Hej, läste en tråd här för ett tag sen om de nya copyskyddade skivorna. Vad som sas var bl a att de inte uppfyllde kraven uppsatta av sony/philips för CD formatet.

Nu undrar jag var jag kan få lite mer auktorativ info om detta, så att man har ordentligt på fötterna i skivaffären, eller eventuella informativa insändare i tidningar. Det är bra, tycker jag, att skapa opinion tidigt MOT skivbolagens försök att vara osmidiga mot skivkonsumenten.


Tips på hemsidor/länkar och annat där detta tas upp mottages tacksamt.

/Mats

pillnius??
Jobbar som rumsakustiker

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/01/19 :  11:12:57  Show Profile Send Nagra a Private Message
På tal om copy skyddade skivor: min dator hängde sig när jag la in en sån skiva, CDromen läste lite, sen stannade allt, inte ens CTRL ALT DEL funka.....

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/19 :  12:06:23  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Nästa gång du är i skivaffären: kolla på en kopieringsskyddad skiva (t.ex. Kent, vapen och ammunition) så ska du se att den, mycket riktigt, saknar den officella CD-logotypen)...
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/01/19 :  12:53:31  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Próva en sögning på Google med: CD copy protection Philips

Der kommer mange hits - her er een:
http://www.wired.com/news/politics/0,1283,50101,00.html

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000