HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Så fel vi har gjort!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:04:56  Show Profile Send nalle a Private Message
Alla dessa år som man famlat i mörkret och så uppenbarar sig sanningen i form av Jula-katalogen. Jag citerar ¨UPPNÅ MAXIMAL STEREOVERKAN MED TVÅ HÖGTALARE¨.
Alla dessa år som jag försökt få ut maximal stereoverkan med min enda högtalare har alltså varit förgäves.
Pris ske Gud för Jula!

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/01/18 :  00:12:53  Show Profile Send Sudden a Private Message

Ja du, man är ju inte överaskad.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2003/01/18 :  11:45:22  Show Profile Send jos a Private Message
quote:
Originally posted by nalle

Alla dessa år som man famlat i mörkret och så uppenbarar sig sanningen i form av Jula-katalogen. Jag citerar ¨UPPNÅ MAXIMAL STEREOVERKAN MED TVÅ HÖGTALARE¨.
Alla dessa år som jag försökt få ut maximal stereoverkan med min enda högtalare har alltså varit förgäves.
Pris ske Gud för Jula!



ÄR DET SANT??!! jaja... får man väl springa o köpa en till högtalare då..
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/18 :  12:01:38  Show Profile Send oliver a Private Message
Undrar vad man får för verkan med dom FEM högtalare man använder i hembion,surrond månne?Ska tipsa JULA om detta.

Skeptiker
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2003/01/18 :  14:07:17  Show Profile Send Björn N a Private Message
Illa...jag som hade budgeterat nästa projekt för en högtalare....

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/01/18 :  14:28:20  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ni skrattar.
Men det där med stereo är inte alltid självklart för folk.
En del tycker det är jättebra med stereo för då kan man placera ena högtalaren i ett rum och den andra högtalaren i ett annat rum och på så sätt få musik i flera rum samtidigt.
Och hur många gånger har man inte t.ex. sett folk placera en högtalare högst upp på bokhyllan på en vägg och den andra på fönsterbrädan vid en annan vägg? Eller gömt högtalarna bakom fåtöljer så att högtalarna inte förstör harmonin i rummet?


"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/18 :  20:47:21  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Originally posted by Björn-Ola

Ni skrattar.
Men det där med stereo är inte alltid självklart för folk.
En del tycker det är jättebra med stereo för då kan man placera ena högtalaren i ett rum och den andra högtalaren i ett annat rum och på så sätt få musik i flera rum samtidigt.
Och hur många gånger har man inte t.ex. sett folk placera en högtalare högst upp på bokhyllan på en vägg och den andra på fönsterbrädan vid en annan vägg? Eller gömt högtalarna bakom fåtöljer så att högtalarna inte förstör harmonin i rummet?



Usch ja men det värsta man kan höra ( som har hänt mig ibland)när en hifi säljare förklarar för en kund " det är ingen risk att du spelar sönder den här högtalaren den är ju på 75 watt och din förstärkare ger bara 45 watt" distortion har han väl aldrig hört talas om.

Skeptiker
Go to Top of Page

julbingo
Starting Member

45 Posts

Posted - 2003/01/18 :  20:49:04  Show Profile  Visit julbingo's Homepage Send julbingo a Private Message
Björn-Ola >> Hahaha! *ryser* Ja.. det finns gott om skräckexempel. Men heminredare kanske tycker det är en mardröm att möblera ett rum för att passa högtalarna, som många här troligtvis gör..?

Bilder på mitt system
Alla mina filmer
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/01/19 :  00:26:58  Show Profile Send drgreen a Private Message
som jag skrev i en tidigare tråd så köpte min svärmor en värstinganläggning från halléns-350watt!!! 1900:- inte många spänn per Watt där :-)
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/19 :  12:18:16  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Oh jag kan nog budgetera bort en högtalare då de flesta skivor jag lyssnar på så står det att det är mono eller monophonic. det blir väl lite billigare då eller så kan jag ju placera en andra högtalare i ett annat rum så jag får multirums lösning. :)

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000