HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 när jag ändå flummar på!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/01/18 :  22:59:55  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
eftersom att varken cd kanalerna förstärkar kanalerna eller högtlaran kan vara 100% identiska är det någon som tex provat att ställa "höger" högtalare på vänster sida istället för höger och fått mera väljud just därför att högtlaren som stog på höger sida "är mer anpassad" för signalen som kommer ur vänster kanal.. eller är det så små skillnader att man aldrig skulle höra skillnad?
Wilderwein (som just nu skriver massor på forumet)

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/01/18 :  23:12:21  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
Intressant teori, kan du vidareutveckla?

Hur menar du egentligen... menar du de högtalarpar där vänster och höger högtalare är osymmetriska och oidentiska (spegelvända)?

Edited by - zvenzzon on 2003/01/18 23:12:46
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/01/18 :  23:18:32  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
nej, jag mendade att ingen högtalare kan vara den andra identisk även om förtagen som gör dem vill det. och eftersom att ingen förstärkare etc. har exakt samma utsignal kanska man får en mer gynsamm kombination om man byter plats på högtalarna.
Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/01/18 :  23:26:30  Show Profile Send Terratec a Private Message
Om det inte är några tillverkningsfel (ja, det får vi väl utgå ifrån), så har jag mycket svårt att föreställa mig att du hör någon skillnad.
Go to Top of Page

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/01/19 :  10:15:24  Show Profile Send Djur a Private Message
Placebo funkar lika bra, så länge vi inte kommer till insikt om att det just var placebo :)
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/01/19 :  12:02:15  Show Profile Send Brosk a Private Message

"Wilderwein (som just nu skriver massor på forumet)"
[/quote]

Ja inte vill man väl vara Average member. Jobba dig mot Seniortiteln!! I got mine
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000