HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kopplade in min gammla B1.35sub
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2010/04/30 :  14:13:20  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Slängde in den i fin systemet & med lite inställning hit o dit med frek,kurva osv så låter de ju tokigt mycke bättre.
Det låter bättre från top till tå, så att säga. Men sen känns de inte redigt rätt att ha den där, men den är där för att stanna tills jag kan köpa en lite finare modell.
Ska in i den o byte kablage dämpa med asfaltsmatta osv..

Kul är det när man kan göra så enkla saker som lyfter intresse o ljud...

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/04/30 :  14:22:26  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag har också en B1.35 som kompletterar mina stativare, tycker den fungerar utmärkt. Har dock funderat på att köpa en till - de kostar ju knappt nåt nu på beg marknaden... har prövat med två subbar och det blev mycket bättre...

Dessutom skulle man kunna köpa en Sub Nova, har för mig att det är samma burk som 1.35, men med enklare finish på skalet.

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2010/04/30 14:23:25
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/04/30 :  14:58:35  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har en AP B39 och en Bass 2. Det fungerar om man inte spelar för starkt. Men jag saknar den allra lägsta basen som jag får med min tredje subwoofer, en Velodyne DD. Jag anser att alla högtalare behöver ett basstöd. Det ska då möjligen vara TAD reference one som har sin subb inbyggd.

Edited by - gcs on 2010/04/30 15:01:48
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2010/04/30 :  18:07:11  Show Profile Send alexanderj a Private Message
A just precis jag har den utan pianolack & det ska vara samma .

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2010/05/04 :  16:03:26  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Har själv haft en Sub Nova och den var ok på film men urusel på musik, i.a.f. i mitt rum med min kringutrustning. Den var på tok för slö för att smälta in i mina Audiovector C2 mkII. På den tiden hade jag ingen Audyssey som höll igen frontarna så att subben "kom ikapp"... Kanske skulle den funka bättre idag!

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

alexanderj
Member

387 Posts

Posted - 2010/05/04 :  20:14:59  Show Profile Send alexanderj a Private Message
Jag har ju inte provat nån annan sub nu , men den är inte slö hänger med bra. Men har den välldigt lågta delad & inte så mycke uppställd i level heller . Jag kan inte HÖRA den men stänger jag av den så fattas nått helt klart.
Ska in i den & byta nät, samt högtalarkabel då ska den dämpas med bitum matta då lådan sjunger rätt bra kommer lägga modellera på korgen åxå. Men ska man prova med en mark(betong) platta under med tanke på att porten sitter i botten?

Alltid i
uppgraderingsdjävulens våld:(
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000