HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 System Audio Explorer Master.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2010/04/25 :  16:18:52  Show Profile Send Wader a Private Message
En kompis på jobbet i norge har fått ett förlag på dessa högtalare. Det är en tillverkare som jag inte hört. Det enda jag vet är att dom är danska. Någon som har lyssnat på dom och kan berätta lite om sina intryck?

Dancing in the shadows of my memories.

Edited by - Wader on 2010/04/25 16:26:57

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2010/04/25 :  20:13:43  Show Profile Send tian a Private Message
Som jag förstår så ska dom vara av god kvalitet.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2010/04/26 :  08:09:04  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag har haft förmånen att under en helg för något år sedan ha ett par SA Explorer hemma. Om du söker på forumet bör du kunna hitta mina lyssningsintryck. Hur som helst är det en grymt bra högtalare som tyvärr inte fått den uppmärksamt i Sverige som de förtjänar.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

RuneStone
Member

1961 Posts

Posted - 2010/04/27 :  21:37:31  Show Profile  Visit RuneStone's Homepage Send RuneStone a Private Message
Av en lustig händelse var jag och lyssnade på dom i Sundsvall igår och gissa om jag tappade hakan, har aldrig spelat ac/dc och bara suttit och flinat, grymt bra högtalare, saknade dock lite grann mellanregister, men förmodligen beror det på elektroniken som var DLS nya, dom är ganska varma i ljudet, förmodligen ska man satsa på rotel eller något liknande som är lite kallare.
Har nog aldrig hört ett par högtalare med samma punch i den prisklassen.. Ska åka dit någon mer dag och lyssna om jag får tid.
Ta chansen och lyssna om du har möjlighet.. helt klart en intressant högtalartillverkare.

"syftet är som sagt att efterlikna ett transistorsteg.."
Go to Top of Page

Wader
Member

460 Posts

Posted - 2010/04/28 :  11:45:43  Show Profile Send Wader a Private Message
Tyvärr finns ingen i närheten som säljer dom men vi ska nog lyssna på dom när jag kommer tillbaka till jobbet.

Dancing in the shadows of my memories.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000