HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kan någon råda mig vad jag ska köpa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/04/23 :  20:52:37  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag vill kunna spela upp Spotify/HD music i min stereo och det ska vara om möjligt trådlöst. Datorn är en Imac som jag fick levererad för en månad sedan. Jag har kollat runt lite och kan då bara se att det endast är Apple som har en dosa "Apple Airport Express" med både analog och digital utgång till stereo#180;n. Vet någon här på forumet hur den låter och om det finns någon annan och bättre med trådlös överföring. Apple dosan, vad får man för samplingsfrekvens ur dosan.

Edited by - gcs on 2010/04/23 21:05:37

Klas
Member

188 Posts

Posted - 2010/04/23 :  22:43:02  Show Profile  Visit Klas's Homepage Send Klas a Private Message
jag har en airport express, funkar ganska bra, men vill man streama något annat änn itunes måste man köra det via typ airfoil.

Du är välkommen hit att lyssna om du bor i gbg trakten!

Edit: Plockade bort lite då jag såg att det stod imac. :]

Mvh Klas

www.noiseoferror.se
www.youtube.com/noiseoferror

Edited by - Klas on 2010/04/23 22:44:16
Go to Top of Page

Jojosoda
Member

255 Posts

Posted - 2010/04/23 :  23:12:58  Show Profile Send Jojosoda a Private Message
Det är en del som använder sig av Logitech Squeezebox. Den finns i flera versioner bla. classic och duett.
Har ingen erfarenhet själv av dem, men har hört gott om de dock.

Mvh/Magnus
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2010/04/24 :  09:41:27  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
AE är smidig men vete tusan hur du gör med högupplöst material och iTunes.
Den optiska utgången har dessutom inte en chans mot den elektriska digitala utgången på en Squeezebox Touch. Den är den mest välljudande jag hört hitintills.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2010/04/24 :  09:45:50  Show Profile Send Mattias a Private Message

Nu är den trådbunden så egentligen faller det bort. Men Yellowtec Puc2 sambeställningen på Euphonia verkar högintressant, tycker jag. Såg dock just att den var fullbokad. Det rör sig om en helbalanserad lösning av USB dac och ad-omvandlare.

/Mattias
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/04/24 :  11:05:34  Show Profile Send gcs a Private Message
Puc2 är trådbunden så den kan jag inte använda. Jag måste lägga minst 20 meter AES-kabel som ligger fritt på golvet, och ännu mer om jag ska dra kabeln snyggt. Vad är Airfoil och hur ser den ut?
Go to Top of Page

Klas
Member

188 Posts

Posted - 2010/04/24 :  15:50:03  Show Profile  Visit Klas's Homepage Send Klas a Private Message
Gcs: http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Man kan säga att det tar över ljudet från valfritt program och sänder det till airporten istället för ljud utgången. Det gör att man kan köra tex. spotify direkt till airporten och sedan till stereon eller dacen om man hellre vill det.

Har bara prövat det under windows och det funkar hyffsat, man får ju en viss fördröjning.

www.noiseoferror.se
www.youtube.com/noiseoferror
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/04/27 :  19:45:44  Show Profile Send gcs a Private Message
Varför får man fördröjning med Airport? Får man fördröjning mellan bild och ljud när man abvänder Apple dadapter med HDMI-kabel mellan datorn och LCD/TV.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2010/04/27 :  19:49:59  Show Profile Send svanbo a Private Message
Alla prylar som kan spela upp webradio kan du få att ta emot Spotify som du sänder ut som "webradio" från din dator. Kräver lite pill men funkar riktigt bra. Nackdelen är såklart att du inte kan styra Spotify från stereon utan bara från datorn (med ett par sekunders fördröjning dessutom). Jag kör så både till min Popcorn hour mediaspelare i vardagsrummet, och till min Pinnacle Soundbridge HomeMusic i köket (trådlöst). Den i köket kan också visa vilken låt och artist som spelas (vet inte varför detta inte funkar i Popcorn).
Go to Top of Page

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2010/04/28 :  08:51:33  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Jag skulle rekommendera Audio Pro WF-100 för trådlös överföring av musik från datorn till stereon. Streamar Spotify och det funkar perfekt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000