Author |
Topic |
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2010/03/09 : 19:10:55
|
Japp! Vi åker till Spa i slutet av Augusti, och hem igen en vecka senare
Alla goda råd, förslag, tips, idéer, tokigheter, roligheter uppskattas
Resan påbörjas och avslutas i Förslöv, NV Skåne.
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
Edited by - mace on 2010/03/09 19:12:11 |
|
dahlfalk
Member
500 Posts |
Posted - 2010/03/14 : 10:04:28
|
Kan det vara SPA Francorchamps och F1 som är målet? |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2010/03/14 : 19:53:03
|
Jajamensan
Tänkte att man kunde förgylla körningen dit och hem med hjälp av bra idéer från Er
M |
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2010/03/14 : 20:28:03
|
Spa, hmm jag blir avis som f-n. Regnställ och så bara måste man stå vid Aue Rouge
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
Jonas
Member
738 Posts |
Posted - 2010/03/16 : 11:37:25
|
Glöm inte hörselskydd! |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
|
|
dahlfalk
Member
500 Posts |
Posted - 2010/03/16 : 17:47:23
|
Har aldrig varit i Belgien men ett tips kan vara att åka igenom Köln på dit eller hemvägen och spana in den maffiga domkyrkan, om man gillar sånt. Länge sedan jag var där men vad jag kommer ihåg så är den gigantisk. Vill minnas att Köln dessutom är en trevlig stad väl värt ett litet besök. |
|
|
Micke Y
100.000-klubben
7709 Posts |
Posted - 2010/03/16 : 20:23:57
|
På vägen var det ja, Aachen har en gammal stadskärna som är riktigt cool. Sitt i en bar från 1300 talet och där inredningen är från den tiden.
Sedan finns det maffiga grottor i bergen under Spa, närmsta turistinfo har kartor och sånt där.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2010/03/16 : 20:43:06
|
Mums-mums
M
|
Mr 500! |
|
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2010/03/16 : 20:48:08
|
Inte så långt från Spa så ligger ju Eifelbergen och det kan inte vara fel att avlägga ett besök där om man har ett motorintresse. Kanske tom ta sig ett varv på "betalmotorvägen" och se och förstå varför det kallas för gröna helvetet?
Moseldalen är också i närheten och kan vara ett trevligt turistmål.
Jag är också sugen på en tur till Spa, fast då skall banan ses från "rätt" håll, bakom ratten... Men det får nog bli ett annat år med en annan ekonomi.
|
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
|
Topic |
|