HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Presentation av Kribz
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kribz
Starting Member

2 Posts

Posted - 2010/03/04 :  22:25:25  Show Profile Send Kribz a Private Message
Hejsan,

Jag heter Kristoffer och bor i Visby, jobbar som lärare och sysslar även med brädsporter, särskilt vågsurf.

Mitt musikintresse har jag haft sedan barnsben, då jag lyssnade på mycket klassiskt och Beatles med farsan respektive morsan. Pappa hade en hyfsad anläggning med vinylsvarv och stora gamla JBL högtalare från sjuttiotalet (minns ej modell, tyvärr). Sedan blev det Beastie Boys och Weird Al som ledde vidare till Metallica och därefter lite punkigare toner. Nuförtiden tar jag det betydligt lugnare med singer-songwriters och mycket klassiskt, men det betyder inte att jag inte gillar att headbanga någon gång mellan varven

Vad gäller hifi förhåller det sig så att jag kommit igång först på senare år (är en bit över 30). Så här ser utveclingen ut:

CD-spelare: NAD C715/Cyrus CD7(första varianten)/Naim CD5i
Förstärkare: NAD C715/Primare A20 mkII/Naim Nait 5i.
Högtalare: Dali Concept 1/B&W 685

Stativ från Soundstyle och Acoustic Zen Satori högtalarkablar. Kör med Naims DIN mellan CD och förstärkare.

Är riktigt sugen på Audiovector högtalare i framtiden, men det lär dröja ett tag (eller...)

Kribz
Starting Member

2 Posts

Posted - 2010/03/04 :  22:28:13  Show Profile Send Kribz a Private Message
Hoppsan, nu hamnade presentationen på fel ställe. Jag startade en ny tråd från sidan med presentationer och hamnade här...

hoppas det går att fixa.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2010/03/04 :  22:48:53  Show Profile Send bearwik a Private Message
Välkommen Kribz, har haft ungefär samma musikutveckling, från hårdrock till lite mer blandat.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000