HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Something is rotten in the state of Denmark
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2010/01/31 :  20:09:49  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
(WS 1603)
Började skriva detta i ByZans ljudkvalitetstråd men insåg att det var OT/kapning så det får bli en ny.

Jag brukar bränna skivor att ha i bilen, kopior från skivor jag köpt, dels för att dom far mer illa i den miljön och riktigt bra skivor som jag lyssnar på ofta stoppar jag in i växlaren bak i bilen och vill ju ändå ha en hemma.

En skiva som jag gapat lite om nyligen, Jesse Winchesters Love Filling Station, fantastisk skiva, låter också fantastiskt.

Brände den i torsdags på vanligt sätt, rippade i Winamp och brände med Nero, jag har under många år använt Philips CDRW med skrivbar yta så jag kan skanna in etikettsidan på skivan och printa detta på kopian, barnsligt men ser roligare ut än tuschkladd.

När jag på fredagen körde till jobbet så visade det sig att skivan var inte spelbar, det distade groteskt och hoppade hela tiden.
Likadant i hemma-cdspelaren.

Så jag läste in de rippade filerna i Magix och de spelar perfekt och ser helt korrekta ut, identiska med filerna från CDn som jag läste in som jämförelse.

Brände ut från Magix och testade skivan, låter perfekt, så jag stoppade in den i skrivaren och skrev ut etiketten.
Provade igen och det lät fortfarande bra men en bit in på skivan så tycker jag att det distar lite, bara i vänster kanal.

Nu är det så att etiketten på den här skivan är rosa/röd, har vi ett problem med absorption, våglängd nära ir?

Kan det vara skivan, den senaste packen jag köpte var inte Philips, jag såg bara att det stog "Printable" på burken, inte föränn jag öppnade såg jag att det var Traxskivor, som vi haft problem med när vi gör skivor till Brittmaries danskurser.

Testar i bilen i morgon.

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2010/01/31 :  21:05:04  Show Profile Send gcs a Private Message
För några år sedan köpte jag några hundra CDR av märket Infiniti printable. Jag har haft mycket problem med dom skivorna och har nu fått kassera resten. Just nu använder jag skivor från Maxell och Verbatim båda är printable. Jag har aldrig några problem med dessa två. Jag bränner för det mesta i datorn och då med Roxio & ibland i någon av mina stationära brännare som är HHB CDR800 eller CDR850. Så var det att jag faktiskt köpte Infiniti-skivorna från ett företag i Danmark.

Edited by - gcs on 2010/01/31 21:07:50
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000