HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter Transparent o Nord ost?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/14 :  11:33:43  Show Profile Send dole a Private Message
Ni som har haft möjligheten att lyssna till båda dessa signalkablar och jämfört.
Och då menar jag Transparent Ultra minst och Nord ost i paritet och i xlr utförande.
Tacksam för uppfattningar och åsikter.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

Edited by - dole on 2003/01/14 11:38:37

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/14 :  14:09:30  Show Profile Send ekman a Private Message
testa pm:a sladd och björn

dom har ju bägge kört transparent ultra eller bättre hemma men kör nu nordost =) billigare nordost dessutom
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/01/14 :  17:23:16  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ultran är ju fortfarande lite av en allround-favorit. Transparent är ju lite sorgliga med de balanserade kablarnas prissättning dock.....

I Nordostfamiljen skulle jag alla dagar i veckan utnämna Quattro fil till pris-prestanda vinnare.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/01/17 :  14:07:16  Show Profile Send dole a Private Message
quote:
Originally posted by sladd

Ultran är ju fortfarande lite av en allround-favorit. Transparent är ju lite sorgliga med de balanserade kablarnas prissättning dock.....

I Nordostfamiljen skulle jag alla dagar i veckan utnämna Quattro fil till pris-prestanda vinnare.

Ja det kan man ju säga att prissättningen var minst sagt horibel, dubbla pengarna för en xlr ultra

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/17 :  14:45:17  Show Profile Send ekman a Private Message
testa quattrofilen då den ska tydligen hänga med bra rätt långt upp i transparent hierarkin
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2003/01/17 :  17:45:40  Show Profile Send lars a Private Message
Den nya Ultran med MM-teknologi låter väldigt bra.
Det blir inte så dyrt att uppgradera med inbyte av en äldre Transparent hos HiFi consult.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000