Har inte lekt nått med biltemaepoxi men kan tänka mig att det kan va såvårt att fåfram nå vettigt datablad där ifrån. Dessutom kan jag tänka mig att det är en rätt trögflytande gegga? En sak som nämligen är svår vad det gäller ingjutning av transformatorer är att få hela trafon fylld. Normalt så lägger man sånt i en vakumpåse för att sen slänga in dem i en autoklav. Lite beroende på vad för trafo vi pratar om här men en toroid har ofta isoleringstape mellan primär och sekundär som ytterligare försvårar för limet at ta sig in till alla lindningar och kärnan. Kolla vad http://www.nilsmalmgren.se/ tar för sin ingjutningsepoxi, garanterat dyrare än biltema men så vet du oxå exact vad du får.
Vakumpump och påse/låda är nog dock ett måste för att du ska få ut nått av det hela. Sen kan jag tippsa om att epoxi blir väldigt mkt mer lättflytande om man värmer + att härdtiden då går ned radikalt.
Nu kanske jag ser fel, men det ser ut som han lindar av lite från trafon och låter det vara tomt där. Ska inte en toroids kärna vara helt täckt av lindningen? Annars får man ju luftgap, och det behövs väl inte?