HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 VIlket försteg kan passa i min anläggning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/11/16 :  17:02:41  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message


Jag kör SB och dator(mest för film) in i en Lavry Da10 Dac som går rakt in i ett InterM slutsteg vidare till ett par sprillans nya IS8 pro mk2+ från Intelligent Sound.

Mitt dilemma är att jag inte kan reglera volymen eller välja ingång med Lavryn då den ej har fjärr.

Detta vill jag kunna göra då jag lagt ner så pengar på att det skall låta bra. Jag är nöjd med hur det låter men vill ha funktionen av fjärrkontrollen.

Antingen så sätter jag in ett försteg mellan Lavry och InterM eller så säljer jag Lavryn och stoppar in ett Dac-Försteg som har just fjärren. Här har jag sneglat på den nya Dacen från G-Dis som tydligen har fjärr och kan driva slutsteg direkt (den är dock inte släppt än och priset ligger mellan 15-20tkr ny). Jag har även tittat på Lavry Da11 för 15 tkr ny.

Men enklast kanske är (och kanske blir tillräckligt bra ljud) om jag köper mig ett begagnat balanserat försteg.

Tänker jag rätt? Eller har jag andra alternativ som är att beakta? Vore skönt att slippa köpa ett försteg för då behöver jag köpa sladdar m.m. (Det blir även för trångt i hifihyllan)

Men samtidigt så kan försteget göra skillnad om det är bättre än Lavryns försteg (vilket iofs verkar mycket bra)

Råd emottages

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2009/11/16 17:19:13

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2009/11/16 :  20:30:38  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag tror du måste upp i en begagnad Advantage P1 eller S2 eller liknande i samma kvalitetsklass för att verkligen förbättra ljudet. Annars är det nog bättre att glädja sig åt den motion du får varje gång du lyfter rumpan för att ändra ljudnivån.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

PetterPersson
Brutal-Harry 2007, 100.000-klubben

5803 Posts

Posted - 2009/11/16 :  20:58:38  Show Profile  Visit PetterPersson's Homepage Send PetterPersson a Private Message
Varför inte kolla med IS?
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2009/11/16 :  21:08:14  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jo. Jag tror mest ljud för pengarna kan vara att införskaffa den nya G-Dis Dacen som kopplas direkt till slutsteg. Den har fjärr till volym och ingångsreglage. Den skall tydligen vara något av en sensation. Jag kan inte gå och köpa ett försteg innan jag hört denna Dac känner jag. Får lägga mig på is någon vecka till då

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000