HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken förstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/01/13 :  09:41:47  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Hej!Jag skall byta förstärkare till mina högtalare,och jag undrar vilken man skall ha??Har ett par Cerwin Vega E710,så man får ju ha en rätt kraftig förstärkare!Å andra sidan så är ju CW väldigt lättdrivna!Är det någon som har ett bra tips,så är det välkommet!Har kollat lite på NAD och Harman/Kradon och de verkar bra!Har sneglat lite på Denon också men det är lite svårt att bestämma sig!

/Mikael -CW Rules

/Tin Man

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/13 :  10:51:03  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Har ett par Cerwin Vega E710,så man får ju ha en rätt kraftig förstärkare!"
Vad menar du med det här ? Om nu Cerwin VegaE710 är lättdriven så varför skulle du behöva en kraftfull förstärkare? MvhKristofer
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/01/14 :  08:39:28  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Hej!Jag menade bara att det är bra att de är lättdrivna,samtidigt som det är bra med en kraftig förstärkare för att få ut all effekt ur högtalarna!Har du något tips på bra förstärkare??

/Mikael -CerwinVega 4Ever

/Tin Man
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/01/14 :  11:18:43  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by mikael7710

Hej!Jag menade bara att det är bra att de är lättdrivna,samtidigt som det är bra med en kraftig förstärkare för att få ut all effekt ur högtalarna!Har du något tips på bra förstärkare??

/Mikael -CerwinVega 4Ever



Hej Mikael

Mitt förslag skulle bli det vanliga Primare A30.1. Den kostar som ny c:a 17 500:- Den lämnar 2 gånger 100watt i 8ohm.Men det kan ju räcka med A20 möjligtvis? MvhKristofer
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/14 :  13:06:11  Show Profile Send n/a a Private Message
I lägre prisklasser kan jag tipsa om NAD's förstärkare t ex C320BEE, C350 och C370 samt även Harman Kardon 670. Det skiljer dock en del i ljudkaraktär mellan dom så det är bäst att du lyssnar själv innan köp. Det finns fördelar och nackdelar med alla förstärkare. HK har bra kontroll, spelar kraftfullt och med rejält tryck i basen (om det är det som du söker?) medan NAD har ett lite mer neutralare och luftigare ljud som är slagkraftigt "när det behövs" så att säga. NAD C350 och HK670 tycker jag du borde prova först, risken är stor att du blir nöjd med båda två, fast på olika sätt...

Ytterligare ett tips är att inte lyssna på Primare A30.1 innan du lyssnar på de billigare förstärkarna. Primare för-slutstegskombo fick förresten en av de bästa recensioner jag sett en förstärkare få i det senaste nummret av engelska Whathifi! "An ability to take on the very best and shine through." var deras slutomdöme. Verkligen inte illa...


Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/01/14 13:15:02
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/01/14 :  16:33:19  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Vad har du för förstärkare idag?
Och kan inte ett annat alternativ att byta högtalare?
CW och hifi är väl inte direkt synonymt.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/01/15 :  11:08:35  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Tja,nja har nyss bytat högtalare,så nästa steg är ju att byta förstärkare!Det är en Technics surroundreciever,så jag tänkte mig att byta till en ren 2-kanals.Sen kanske inte CW är något märke man skall ha om man skall ha "fint" ljud,men det enda rätta om man vill att grannarna skall klaga hehe

/Mikael

/Tin Man
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/01/15 :  13:38:11  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Sen kanske inte CW är något märke man skall ha om man skall ha "fint" ljud,men det enda rätta om man vill att grannarna skall klaga hehe

Nejdå, Monitor Audios golvhögtalare är också ganska bra på att ställa till med såna problem har jag fått erfara...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/01/15 :  14:05:30  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
håller med Stefan

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/01/15 :  15:43:07  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Ave! Kör själv med en NAD C370 till mina CW E-312, funkar bra fast de tål mer så lyssna på den om du får tillfälle. Den har ju den fördelen att du kan lägga till ett steg om du vill.

Rock on!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000