HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Linn Linto
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/01/13 :  21:37:26  Show Profile Send SW a Private Message
Har haft några RIAA steg på prov och konstaterat att Linn Linto är det klart bästa av dem. Då blir man ju sugen att köpa ett sådant. Det är liksom inte roligt längre att lyssna till XLPS eftersom skillnaden är så stor.
Vad skall man betala för en begagnad Linn Linto om man hittar ett? Ny kostar de väl ca 14000:-.

S

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/13 :  23:04:50  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Det blir nog inte lätt att hitta nått men jag skulle väl gissa på 9000-10000 hos handlare men det är bara en ren gissning. jag har aldrig sett nått begagnat jo komplett med LP12a på loot.com så då vet jag ej separata priset.

MVH

Mikael


www.selleri.de
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/01/14 :  01:19:26  Show Profile Send brumel a Private Message
Wakonda har väl också ett bra phonosteg med mm/mc. Det är långt ifrån Lintoklass men jag är säker på att MF åker ut direkt. Men ett tips kan vara att se till att spelaren och tonarmen är det bästa man kan få tag på innan man fixar ett bättre steg.
Wakonda kostar väl 6-7 lappar om man har otur annars ska det gå billigare. Och så får man ju ett lite försteg också. Har du fått tag på en Linto borde Wakondan gå lika bra.

Lycka till!

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2003/01/14 :  03:08:57  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Linn Linto är ett av de bättre phonosteg som går att köpa för acceptabla pengar, det finns väl förmodligen en anledning till att det legat/ligger på Stereophiles "recommended components" lista. Hitta ett linto begagnat lär inte vara lätt, jag har själv letat lite efter ett.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2003/01/14 :  07:54:53  Show Profile Send SW a Private Message
Jag har haft en Wakonda som RIAA tidigare men efter allt beröm som XLPS fått så köpte jag en sådan istället utan att direkt jämföra innan köpet. Ett köp som jag verkligen ångrar då Wakondans RIAA var klart mycket bättre. Har en begagnad Linto på gång för ca 7000:- så det bör väl vara rätt pris. Sedan behöver man aldrig tänka på att byta RIAA.

S
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2003/01/14 :  11:13:22  Show Profile Send n/a a Private Message
/me "Herr_Engel" vill oxo ha Linto. Det har väl kommit en ny uppdaterad version oxo?

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/01/14 :  13:10:17  Show Profile Send Hepcat a Private Message
7000:- det måste väl vara ett fynd :)

Mikael Lyly

www.selleri.de
Go to Top of Page

lars
Member

461 Posts

Posted - 2003/01/14 :  20:27:39  Show Profile Send lars a Private Message
Advantage har ett RIAA-steg för 7-8 tusen som också låter bra.
Fördelen med Advantage är att den har både RCA och XLR ut samt möjlighet att välja ingångsimpedans. Har man annat än Linn-pickup är det bra att kunna ändra ingångsimpedansen.

Jag har hört både Linto och Advantage men inte samtidigt och inte i samma miljö. Båda två låter väldigt bra.
Är det någon som har jämfört dom lite mer objektivt?
Go to Top of Page

Lars L
Starting Member

26 Posts

Posted - 2003/01/15 :  15:47:53  Show Profile Send Lars L a Private Message
Jag vet att det finns en beg Linto hos Ljudprodukter i Malmö. Där finns en fullutrustad LP12:a med Lingo/Ekos/Arkiv. Kanske säljer de bara Linto:n tillsammans med 12:an. Det kan vara värt ett försök. Jag vet inte hur mycket det kostar.
/Lars
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000