HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Köpa högtalare i USA - vad?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2009/10/02 :  23:54:41  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Tjenare.

Det var ett tag sen sist. Jag har flyttat till USA, början av 2008. Köpt hus...har haft fullt upp med huset sen oktober förra året. Måla fönster, fixa i trädgården, fixa invändigt....det tar aldrig slut.

Nu har hifi kommit upp på tapeten igen. Jag var i Sverige i somras och pratade med en lokal hifi affär (glömt namnet) i Ystad angående Dynaudio högtalare. (Jag saknar mina Dynaudio 52)
De har bättre högtalare nu, men de kostar skjortan här i Usa. Billigaste var $1200.
Han nämnde att Accoustic Research var billigt här i Usa.

Jag ska ha dem som zone 2 på min förstärkare här på ovanvåningen. Frugar har okuperat 1/4 av huset (hela min man cave i källaren) som sitt kontor. :( Jag får inte spela musik där nere när hon jobbar, vilket är ganska ofta.
Jaja, grow a pair tänker de flesta av er. Jag tänker på husfriden, den är gyllende när man jobbar som projekt ledare om dagarna. :)

Jag ska sätta ett par högtalare där uppe så jag kan lyssna på musik utan att störa henne för mycket. Små högtalare eller stora kvittar, jag vill ha något som låter bra och inte kostar för mycket.

Vad rekommenderar jänget här att jag titta på? Gärna något från Usa så jag slipper tull, moms etc på dem.

Lars (numera skulle det vara LarsNorthCarolina) :)

Nu i North Carolina, USA.

esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben

2578 Posts

Posted - 2009/10/03 :  00:45:21  Show Profile Send esl a Private Message
Orion!
Smäll ihop ett par själv, kolla på Linkwitz hemsida http://www.linkwitzlab.com/orion_challenge.htm

esl

Innovare necesse est.
Det är ännu häftigare utan baffel.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/10/03 :  08:24:34  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Amerikanska?

Då ska du kolla på detta: http://www.oceanwayaudio.com/
HR-2 spelade helt fantastiskt på CES i vintras. Efter jag hört dom var det mesta bara fjantigt.
Kristallklart, silkeslent fast dynamiskt och med benknäckarbas. Jag tror inte de är
groteskt dyra heller för det är duktigt studiofolk som gjort dom, inte Ferrarifolket.

Klipschhorn går väl att få snorbilligt i USA också.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2009/10/03 08:26:27
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/10/03 :  10:02:43  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Ta en tur till Oklahoma City och besök Great Plains Audio. Där kan du få en högtalare värd namnet.
Hälsa från mig!
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2009/10/03 :  21:42:56  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
esl, helt klart intressant.....tror dock det kommer ta ett bra tag för mig att bygga dem. Ligger helt klart på listan.

Bernt, ser ut att vara utanför min prisklass.

Klipsch, vad rekommenderas i den lägre prisklassen. När jag står framför spisen så är ljudbilden inte det första jag suckar efter. Men, om jag går in i rummet så vill jag ha bra ljud.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

DahlbergAudio
Mästar-Harry 2005

1025 Posts

Posted - 2009/10/03 :  22:31:26  Show Profile  Visit DahlbergAudio's Homepage Send DahlbergAudio a Private Message
Magnepan 1,6 kanske
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2009/10/03 :  23:29:48  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Vi alla ligger på olika prisklasser verkar det som.;)
Jag har redan ett par Grand Piano där nere, vill inte lägga en förmögenhet på högtalarna där uppe. Det blev ett par Klipsch i $400 dollars klassen, det räcker nog för mig där uppe. :)

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2009/10/04 :  09:23:36  Show Profile Send UrSv a Private Message
De säljer rasande snygga Quad 11L och 12L i staterna också..

Annars är det väl bara att dammsuga Audiogon efter nåt skoj?

Edited by - UrSv on 2009/10/04 09:26:45
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2009/10/31 :  19:36:13  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Mina billiga hogtalare (svenska tecken fungerar inte forrans omstart) far mig att 'throw up'. Ska titta narmare pa Orion......

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2009/10/31 :  20:45:00  Show Profile Send huzze a Private Message
Kanadensiskt då?

PSB
Totem
Go to Top of Page

JonFo
Member

218 Posts

Posted - 2009/10/31 :  21:40:02  Show Profile Send JonFo a Private Message
Kanske ett para begagnade Von Schweikert?
Spelar själv på ett par och är grymt nöjd!

# Jon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000