HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Spotify & USB DAC
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dof
Member

105 Posts

Posted - 2009/09/11 :  13:42:06  Show Profile Send Dof a Private Message
Har under sommaren blivit med Spotify. En upplevelse som resulterat i ett ivrigt musiklyssnade under sommaren.
Vilken tjänst Spotify är! Har hittat mängder av ny musik och lyssnat igenom artisters hela musikproduktion.
Köpte omedelbart Premiumtjänsten för 99:-/månad vilket också ger något bättre ljud.
När jag köpte mein PS-Audio DAC för 2 år sen så tänkte jag inte närmare på att den hade USB ingång men när Spotify dök upp så fick den en menimg.
Numera så står en LapTop i stereoracket enbart för Spotify och bildvisning (USB-Dac, HDMI-TV). Har också skaffat ett trådlöst tangentbord (Logitech diNovo Mini bluetooth) så jag kan sköta datorn remote hihi...jätteball.
Nåväl vad jag ville säga är att ljudet inte är fullt i klass jämfört med CD (inte konstigt med tanke på skillnad i bitrate) men väl så bra särskilt om man lyssnar med HÖG volym vilket jag gör.
Spotify-USB DAC=Rekommenderas varmt!
Bästa som hänt mitt HiFi & musiklyssnarliv på länge

Spelar hos mig:
Mac Mini - JRiver - WiMP HiFi - Thorens TD126 Mk III - Kuzma Stogi S - Benz Micro ACE L - Devialet 200 - Quad 2905

AlfaGTV
600.000-klubben

4819 Posts

Posted - 2009/09/11 :  17:28:15  Show Profile  Visit AlfaGTV's Homepage Send AlfaGTV a Private Message
Själv kör jag numera Spotify i min iPod Touch... Sjukt läckert! Endera i Arcam R-Dock vid stereon (Låter riktigt bra) eller i lurarna i lägenheten. En helt suverän tjänst, helt klart! MVH Micke

Junepes uttryck "mindlessness" beskriver ett underskattat tillstånd
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000