HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Begagnatmarknaden
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JohnB
Member

182 Posts

Posted - 2009/09/08 :  13:33:40  Show Profile Send JohnB a Private Message
Är det bara jag som upplever att annonsmängden på tex Hifimagasinet minskat kraftigt senaste året/åren. Har annonseringen flyttat till Blocket eller är det helt enkelt lägre omsättning på marknaden?

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/09/08 :  13:45:24  Show Profile Send bearwik a Private Message
Gissningsvis är det de dåliga tiderna som visar sig, folk drar sig för att byta ut det som funkar.

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Sundström
Member

745 Posts

Posted - 2009/09/08 :  13:45:55  Show Profile Send Sundström a Private Message
Hifiintresset, minskande eller ej, diskuterades lite i denna tråd:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=74660
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/09/08 :  13:46:31  Show Profile Send Vox a Private Message
Jag reagerade häromdagen på att det är sådana mängder med annonser på t.ex. hifimagasinet. Det måste vara en otrolig omsättning på prylar.
Kan det vara så att du JohnB letar efter något speciellt? I ett sådant läge är det alltid för få annonser till skillnad från när du bara tittar allmänt.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Gozzi
Klubbmästare i UA, 200.000-klubben

953 Posts

Posted - 2009/09/08 :  18:41:16  Show Profile Send Gozzi a Private Message
Hifi magasinet är riktigt bra, brukar kunna göra riktiga fynd där :)

[i][purple]
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/09/08 :  20:39:50  Show Profile Send Zombie a Private Message
Helt fel. Amerikanska forskare har upptäckt ett botemedel mot upgradeitis. Det doseras nu ut i dricksvattnet. Nästa forskningsprojekt är kabelhysteri. Preliminära resultat indikerar att frontallobotomi där ungefär 33% av hjärnan avlägsnas ger goda resultat. Watch this space.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2009/09/09 :  19:55:10  Show Profile Send svanbo a Private Message
Jag kollar Hifimagasinet i princip dagligen och upplever inte att mängden annonser har minskat, snarare tvärt om. Däremot tycker jag det verkar vara många som inte blir av med sina grejer och annonserar gång på gång på gång... någon annons har varit ute då och då i flera år.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2009/09/09 :  20:22:21  Show Profile Send ekman a Private Message
quote:
Helt fel. Amerikanska forskare har upptäckt ett botemedel mot upgradeitis. Det doseras nu ut i dricksvattnet. Nästa forskningsprojekt är kabelhysteri. Preliminära resultat indikerar att frontallobotomi där ungefär 33% av hjärnan avlägsnas ger goda resultat. Watch this space.


Det är väl ungefär det som krävs om man ska kunna förneka att kablar gör ordentligt stor skillnad
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2009/09/09 :  20:26:01  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Lite OT kanske, men en sak som är lite irriterande är alla annonsörer på Hifimagasinet som tror att annonsen är borta bara för att den inte syns på första sidan. Om man söker på t.ex. ett varumärke är det inte ovanligt att man får upp 5-6 annonser på samma grejer.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2009/09/09 :  20:31:53  Show Profile Send JonasY a Private Message
De flesta skummar nog bara igenom annonserna. Så det är rätt värt att ligga på förstasidan. När jag har annonserat (inte bara på magasinet) så är det i princip alltid så att man får intressenter de första dagarna, sen hör ingen av sig ...

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2009/09/09 :  20:42:34  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Jo, det tror jag nog. Men om man gör en ny annons så kan man ju ta bort den gamla. Då slipper vi som söker få upp flera annonser på samma grejer och Hifimagasinet slipper få en till slut oändlig massa gamla annonser på servern.

Erik Nyström
Mitt system eller här
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2009/09/09 :  21:09:47  Show Profile Send FBK a Private Message
Har själv annonserat nu och har aldrig varit med om så mycket bytes förslag och då har jag ändå skrivit att jag inte är intresserad av byten = att jag drar slutstatsen att folk har mer ont om pengar numera.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Sundström
Member

745 Posts

Posted - 2009/09/09 :  22:05:56  Show Profile Send Sundström a Private Message
Själv så bestämmer jag mej för t ex ett visst slutsteg. Då söker jag på det på blocket och i hifimagasinet. Om annonsen är över en vecka gammal så mailar jag. En sån som mej hindras inte av att annonsen är fyra fem månader gammal.
Go to Top of Page

bmxx
Member

256 Posts

Posted - 2009/09/10 :  16:06:21  Show Profile Send bmxx a Private Message
är det någon som vet någon bra begagnatsida innom eu?
vet att frågan varit uppe förut men har ej hittat tråden..

sorry ot

Å för er som inte trodde att det skulle bli nå mer rock... NU JÄVLAR BLIR DET MER ROCK! - bob hund, hultan -99
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2009/09/11 :  20:44:14  Show Profile Send Zombie a Private Message
bmxx: www.ebay.se/fr/at/co.uk?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000