HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på slutsteg/monoblock till mitt system
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zzaar
Starting Member

24 Posts

Posted - 2009/08/23 :  20:11:28  Show Profile Send zzaar a Private Message
Jag skulle vilja få ett lite bättre grepp om mina högtalare och tror att ett slutsteg eller monoblock skulle kunna få mitt system ett steg i rätt riktning.

Mina prylar jag kör med nu:
Music hall 25.2 förstärkare
B&W dm685
Xindak kablage rätt igenom
Longuy nätfilter
Musiland MD10 dac

Så vad ska jag skaffa för att få till min anläggning ett steg bättre? är student och har en maxbudget på 4000 för slutsteg/monoblock.

//zzaar

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2009/08/23 :  20:32:21  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
Jag kör med Rega Maia 3 och det funkar jättebra för mig. Men det är svårt o säga hur det skulle funka med dina högtalare. Det kostade mig 6kkr om jag minns rätt, men kanske går att hitta billigare idag.

Rega, Totem, Denon, Duevel, Klipsch, Quad, Meier-Audio, Beyerdynamic, Sennheiser, Harmony Design
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/08/23 :  20:41:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag skulle lunket sälja Music Hall om jag trodde att den inte klarade sitt jobb och köpa ett eller 2 InterM 500Plus och köra direkt från DAC:en om det funkar.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

zzaar
Starting Member

24 Posts

Posted - 2009/08/27 :  17:30:38  Show Profile Send zzaar a Private Message
Inga fler förslag?

Jag har hittat ett classic 8.0b steg nu för en billig peng... kommer detta ge mig någon fördel mot att bara använda music hall?

//ZZ
Go to Top of Page

softishman
Member

602 Posts

Posted - 2009/08/27 :  20:07:29  Show Profile Send softishman a Private Message
Köp en XTZ förstärkare, kan använda som rent slutsteg oxå samt att du får en dac till på köpet!
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2009/08/27 :  22:56:20  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Du har ett minimum 3,7 ohm på dina högtalare, vad klarar din nuvarande förstärkare av för lägsta impudans??
Det är ju inte säkert att det är elektroniken som är anledningen till att du upplever att kontrollen på burkarna kunde vara bättre, hur ser det ut med akustiken i ditt lyssnings rum

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

zzaar
Starting Member

24 Posts

Posted - 2009/08/31 :  23:05:25  Show Profile Send zzaar a Private Message


Så här ser rummet ut nu med möbler. Det enda som inte syns på bilden är två små runda mattor under högtalarnas stativ samt 6 st panelgardiner på väggen till höger från golv till tak.

Några heta tips på vad jag kan göra?
Go to Top of Page

zzaar
Starting Member

24 Posts

Posted - 2009/09/03 :  12:20:11  Show Profile Send zzaar a Private Message
http://minhembio.com/AntWar/marknad/239107

Vad tror ni om dessa? tänkte ha de för att driva mina dm685 o ta signal till min minivee från music hall stärkaren
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000