HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CT102 nätdel, erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/08/17 :  10:15:36  Show Profile Send CC a Private Message
Hej på er!

Undrar om någon eller några av er har erfarenheter av något slag gällande nätdelen CT102 från Dact? Ljudmässiga såsom tekniska?
http://www.dact.com/html/power_supplies.html

Har funderingar att köra den till mitt försteg NLE 11/19 (motsvarar ct101 & ct1, fast helbalanserad) istället för medföljande "nätpluggar". Ct102 är ju inte direkt gratis (lite över 3000 svenska) men en smidig (?) konstruktion som passar i min befintliga låda och inte verkar kräva allt för mycket teknisk kompetens från min sida...

Alla intryck/uppfattningar är intressanta!

Får tilläggas att jag tidigare (för ett antal år sedan) kört med extern nätdel vilket gav mycket positivt ljudande resultat, tyvärr blev något efter en tid galet vilket brände upp min dåvarande NLE 11/19
Men efter en snabb och human support från konstruktören så löste det sig till det bästa. Har dock efter det varit lite försiktigare med att labba med nätdelar...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2009/08/18 :  09:56:15  Show Profile Send CC a Private Message
Ingen?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000