HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Concept , Vad hände ...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/08/07 :  06:34:09  Show Profile Send Smackman a Private Message
Hejsan . Jag måste bara berätta om ett vad jag tycker är en mycket trist förändring av Herr Robert "The Boss" på Audio Concept

För några år sedan då han hade den "lilla" butiken köpte jag ett högtalarsett "usher" av honom för en sisådär 40k och han va riktigt trevlig måste jag säga .
Men på sistone jag vart där ett par gånger under de sista åren och lyssnat i hans nya "fina" butik har han blivit mer och mer dryg om man frågar honom om något som tex focal som jag va intreserad av .
jag frågade vad han tyckte om focal då och han svarar en bra högtalare från en bra tillverkare ...Aha det va ett utförligt svar tänkte jag hmm så nämnde jag något om en Elac model jag lyssnat på och fråga va han tyckte om den, då sa han bara att Elac har en vass diskant ..hmm ok ..

Efter jag gått och funderat lite på dessa Focaler ett tag så tänkte jag fråga herr Robert va han ville ha för sitt Demo ex och ringer dit och hans fru svarar , jag frågar efter just demo exen och hon går ner och kikar , hon säger ja dom står här och en annan kille i bakgrunden säger det är som med s-diskanten , ok säger jag vad vill ni ha för demo exen ..Hon säger Robert är inte inne just nu , kan han ringa dig..Javisst säger jag .

Så efter ett tag ringer jag upp honom och frågar efter focalerna jag lyssnade på för ett tag sedan ..Han säger du skulle ha köpt dom då du lyssnade på dem för nu är de sålda

Jaha säger jag fundersamt..Sen säger han att har man hört ett par högtalare så har man hört det man behöver , han försod inte att folk ska behöva lyssna så många gånger innan de köper en produkt

Han avslutade med att säga det är som att köra en bil tex en Volvo du får en viss känsla för bilen och att alla volvos är likadan känsla i ...hmmm konstigt resonemang tänker jag .

Så diskuterar vi lite olika finansierings alternativ och jag känner att vill verkligen inte ha med mig att göra i sin nya "fina" butik

Som ni förstår kommer jag aldrig sätta min fot där igen , man har väl inte rätt "status" för att bli rätt behandlad där nuförtiden

Mvh



Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/08/07 :  08:16:45  Show Profile Send Vox a Private Message
Förstår inte varför du tar upp det här. Detta är något du skall prata med Robert i butiken om "öga mot öga". Att ta upp det här leder bara till pajkastning och jag kan inte se att något konstruktivt kan komma ur en tråd av det här slaget.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/08/07 :  08:32:51  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Märkligt, tycker jag. Just Robert upplever jag vara en genomgående trevlig och genuint intresserad hifi handlare. Jag hade problem med en Antique Sound Lab KI-22 Fox för ett tag sedan och Robert hjälpte med detta med leendet och mycket tålamod. Gratis dessutom och förstärkaren var inte ens köpt hos AudioConcept! Jag måste ha tagit i anspråk flera timmar av hans tid då. Dessutom fick jag vandra i butiken och prata lite allmänt om hifi och aldrig har känt att han gör det för att han vill sälja något till mig. Bara det!

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Edited by - adi6606 on 2009/08/07 08:33:25
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/08/07 :  08:33:07  Show Profile Send Smackman a Private Message
Det är inte meningen att det skall komma något konstruktivt av detta heller .

Jag kände att jag va tvungen att få skriva av mig bara , det skulle säkert du också om du blev behandlad på samma vis .

Angående öga , så har jag för min del pratat färdigt med Robert för alltid , det trode jag framgick ..


quote:
Just Robert upplever jag vara en genomgående trevlig och genuint intresserad hifi handlare


Exakt så tyckte jag också för ett tag sedan..

Mvh



Edited by - Smackman on 2009/08/07 08:35:42
Go to Top of Page

MatsT
100.000-klubben

2457 Posts

Posted - 2009/08/07 :  08:46:21  Show Profile Send MatsT a Private Message
Ur forumets regler:

§.9 Påhopp
Att skriva om en person i nedsättande ordalag tolereras
inte, oavsett om det gäller en medlem på HiFiForum.nu eller ej.
§.9.1 Påhopp - personliga
Ett publikt forum är fel ställe. Gör upp per
mail, PM eller telefon.
§.9.2 Påhopp - på hifimärken
Ett ständigt jagande efter "hatmärken" tillåts inte.
§.9.3 Påhopp - företag
Att skriva om ett företag eller organisation i nedsättande
ordalag tolereras inte, oavsett om det är en sponsor/bannersannonsör
på HiFiForum.nu eller inte. Vi vill inte bli utnyttjade i konflikter oavsett
om det är en förhandling eller en tvist.
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/08/07 :  08:53:15  Show Profile Send Smackman a Private Message
Påhopp på kund eller nedvärderande behandling av kund ? Det jag skrev är fakta gör vad ni vill med det ..

Jo, Kan man inte skriva om man blivit ruttet behandlad i butik i ett hifi forum så är det illa ...


Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/08/07 :  09:03:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Du har själv godkänt reglerna när du blev medlem. Det ingår i antagningsproceduren.

Vill man kasta skit kan man gå med i ett annat forum.

Edit, skrev dumt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2009/08/07 09:10:18
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2009/08/07 :  09:06:26  Show Profile Send Smackman a Private Message
Jaha ok . Jag måste erkänna att jag inte minns reglerna efter vad är det 7år ?

Ni får väl kicka mig eller nått då ..



Men ni måste förstå att det är inte kul när hans anställda och fru står vid demohögtalaren i fråga och undrar om Robert vill sälja demoexet... Som han till mig påstår är sålda och att jag skulle ha köpt dom medans jag hade chansen ...
Mvh



Edited by - Smackman on 2009/08/07 09:10:06
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/08/07 :  09:58:53  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Det jag skrev är fakta

Säger....

Det är ganska lätt att skriva av sig utan att namnge någon. Prova så får du se

M


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2009/08/07 :  10:10:27  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Nej, smackman, det här är jag inte med på.
Det känns tråkigt att du hamnat i en sådan aversion emot Robert Grubstad som person och Audio concept som företag att ditt enda syfte är att smutskasta. Oftast kommer man betydligt längre om man söker samförstånd.

Att försöka "ge igen" via ett forum ger ingenting mer än en "sur smak i munnen" på alla inblandade(mig inkluderat...). Jag vill att HiFiForum skall vara konstruktivt och ge något till alla. Det destruktiva får du ge utlopp för någon annastans.

Du bad om en länk till reglerna, här är den: http://www.hififorum.nu/Regler/regler.htm


Vi har inte låst en tråd på drygt 1,5 år. Det var synd att vi bröt den sviten men man måste kanske stöta mot "kanten" då och då...

Äh, nu vi vidare med vår gamla vanliga trevliga fikastämning.

Edit, förklarade mer vad jag vill med HiFiForum.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.61 sekunder. Snitz Forums 2000