HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Råd om inbyte
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2009/08/04 :  10:43:33  Show Profile Send Tobba a Private Message
Hej,jag har ett par Neat Motive 2 som jag försöker sälja men det är ju inte så lätt. Jag kontaktade Rehifi som ju köper in beg hifi och av dom skulle jag få 6000 kronor. Om jag köpte något skulle jag få ett bättre pris,så då funderar jag på att köpa en Dual cs731q som ska vara i väldigt fint skick,priset på den är 2900 kronor.
Om jag köper den får jag 3500 kronor plus skivspelaren och jag betalar frakten för högtalarna (cirka 600 kronor) och dom frakten för skivspelaren.
Högtalarna är i nyskick knappt inspelade och orginalembalage finns kvar och kostade 12900 när jag köpte dom november 2006.
Skivspelaren är närmare 30 år gammal,har ni några råd eller åsikter om detta? Tycker ni det verkar vara en bra affär?

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/08/04 :  11:08:10  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Jag tycker att priset på skivspelaren är för högt.
Nypriset i USA för den var $730.00 USD år 1978-1981.
Så oavsett skicket tycker jag att den är för dyr för att vara nästan 30 år gammal.

På ebay finns en sån och den kostar ännu mer. Kanske dem är så dyra?
http://cgi.ebay.fr/Vintage-DUAL-CS-731Q-HiEnd-Plattenspieler-Record-Player_W0QQcmdZViewItemQQitemZ150343706124#ebayphotohosting

Edited by - pick-me-up on 2009/08/04 11:14:31
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/08/04 :  13:49:04  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Låter som ett hyfsat bra pris från ett företag som ska sälja dom vidare, annars är ju semestern snart slut för dom flesta och fler möjliga köpare läser annonserna.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2009/08/04 :  17:34:18  Show Profile Send jaejin a Private Message
Att vinylspelaren skulle vara dyrare än vad som man kanske begagnat kan hitta tycker jag är naturligt.
Man får ju en helt annan affär.
Trygghet i att man har garanti. Brukar ju vara i 3 mån på begagnad hifi.
Du vet att du kommer få varan du betalar för.

Ebay priser tycker jag är svåra att tyda eftersom nypriset på saker här och tex i usa skiljer sig otroligt mycket redan ifrån början. Sedan är det fraktkostnader och ovissheten att man verkligen ska få varan.

Svårt att råda dig men tycker du själv att det känns bra så tycker jag du ska köra.
Annars som räven säger så om du har tid att vänta så är ju hösten bättre för försäljning helt klart.
Go to Top of Page

Njord
Member

298 Posts

Posted - 2009/08/04 :  17:37:44  Show Profile Send Njord a Private Message
Jag håller med räven. 6000 kr är ett bra pris.

Jag kollade som hastigast på ett engelskt forum där Neat är ett omtyckt märke. 550 pund (ca 6800 kr) är begärt pris för en Neat Motive 2.

http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=66705
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2009/08/06 :  17:03:48  Show Profile Send Tobba a Private Message
Tack för era synpunkter,men det blir ingen affär med Rehifi. Dom ville ge mej 3500 ,jag ville ha 4500 och föraslog att vi kunde gå halva vägen var,alltså 4000,men då sa dom att dom kunde bara betala 3500 annars skulle dom inte göra någon vinst på affären.
Det tror jag är skitsnack!
Jag kommer nog att undvika att göra några affärer med dom.
Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/08/06 :  18:06:18  Show Profile Send bearwik a Private Message
Jag tycker inte att affären verkar så dålig, du säger själv att högtalarna är svårsålda, det gäller antagligen för Rehifi också, du skulle ju få ett pris som i stort sett är det samma som i England. Rehifi måste ju tänka på att högtalarna kanske blir stående ett tag och det kostar ju räntepengar (lagerränta).

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066


Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/08/07 :  08:20:15  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
Tack för era synpunkter,men det blir ingen affär med Rehifi. Dom ville ge mej 3500 ,jag ville ha 4500 och föraslog att vi kunde gå halva vägen var,alltså 4000,men då sa dom att dom kunde bara betala 3500 annars skulle dom inte göra någon vinst på affären.
Det tror jag är skitsnack!
Jag kommer nog att undvika att göra några affärer med dom.

Tänk på att Rehifi måste lägga på momsen, 25%, när de säljer högtalarna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Tobba
Member

116 Posts

Posted - 2009/08/07 :  11:25:23  Show Profile Send Tobba a Private Message
Jag får väl ta tillbaka det jag sa om skitsnack,det kanske är en bra affär trots allt.

Mvh,

Tobbe
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000