HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Kan Dynavoice DF5 & DM5 golva Rannagarden?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2009/08/04 :  09:14:48  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Det är dags för artikelgruppen att visa framfötterna igen. Denna gången tog sig Rannagarden an...

...Dynavoice DF5 & DM5!

Rannagarden skriver:
quote:
"iförd en blek uppsyn och med handen för pannan"

Stämmer påståendet att man lätt blir lite snorkig om man konstant navelskådar musik ur anläggningar som närmar sig nybilsbelopp? Visserligen brukar det ta ett tag...

Läs hur Rannagarden klämmer, känner och lyssnar till Dynavoice DF5 & DM5 här!

Andra artiklar vi publicerat finns samlade här!

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/08/04 :  18:33:25  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Trevlig artikel.

Tycker allt som oftast att man blir positivt överraskad över hur bra det kan låta för väldigt lite pengar om man är lite noggrann med vilka prylar man plockar ihop. Visst finns det rent skräp också, men dynavoice verkar ge gott värde för pengarna i likhet med XTZ och Audio Pro tex...

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/08/04 :  19:25:17  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Tackar. DM-5 och DF-5 är högtalare med mycket skoj för liten peng. Jag håller absolut med om att man kan få en schysst anläggning för en blygsam slant. Det finns nog många "överraskningar" att få där ute om man letar.

Edited by - rannagarden on 2009/08/04 19:26:02
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2009/08/04 :  20:24:03  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag uppskattade artikeln. Rekommenderade själv ett par Dynavoice till en totalt hifi-ointresserad kollega som inte vill lägga så mycket pengar på sitt ljud.
Go to Top of Page

Lepra
Member

524 Posts

Posted - 2009/08/05 :  11:49:46  Show Profile Send Lepra a Private Message
Har ett par DF5 som jag spelar på, tycker de ger vad jag känner att jag vill ha förtillfället.
Spelandes med vitusblocken så är det rätt snärtigt o rappt ljud... fast med 100W klass A i ryggen så kan de inte vara kinkiga.

Bra recension btw!
Du nämnde vad man själv upplevt/er med dem. Jag har förvisso gått loss med både stoppning, bitumen och nytt internkablage i mina. Filter kommer när jag har skaffat lödgrejer. Vet inte hur det låter med nyt filter men det andra jag gjort har stramat upp ljudet.

Frozen Brains Tell No Tales
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2009/08/10 :  09:46:33  Show Profile Send Eref a Private Message
Mycket bra och intressant artikel. Recensionen bra och initierad.
Har själv haft hemma ett par DM5 och instämmer i det mesta.
Mycket trevliga och lättplacerade högtalare. Kan innebära rejält
ljudlyft för många för en rimlig peng.

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/08/10 :  11:00:48  Show Profile Send Vox a Private Message
Mycket bra artikel, men för att göra artikeln komplett saknar jag information om prisnivån på högtalarna.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2009/08/10 :  12:12:36  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jo, prisnivå/listpris kan man ju normalt ta med. Framför allt eftersom artikeln är vinklad aningen mot pris/prestanda. Men en länk till distributören i slutet av artikeln (Fynda.se) kanske kompletterar bättre utifall listpriset ändras etc. Jag tar med mig feedback till kommande artiklar.

Kul att artikeln uppskattas.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000