HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 shakti
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2009/07/27 :  11:26:54  Show Profile Send short_cuts a Private Message
hej alla!
Eftersom KO nu, klokt nog; stämmer Team Shakti för otillbörlig marknadsföring på deras spikmatta , dras ngra mer av deras högst tvivelaktiga produkter (stenar o andra ljudförbättrande föremål ) med i steg 2 - ngn som vet?

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/07/27 :  12:04:54  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Eftersom KO nu, klokt nog; stämmer Team Shakti för otillbörlig marknadsföring på deras spikmatta , dras ngra mer av deras högst tvivelaktiga produkter (stenar o andra ljudförbättrande föremål ) med i steg 2 - ngn som vet?
Stenarna kommer nog inte att beröras om inte någon gör en anmälan till KO. Då måste företaget visa upp vetenskapliga bevis på att det fungerar. Anledningen till att spikmattan dras in beror sannolikt på någon anmälan och att det dessutom handlar om hälsa. Jag tycker att sånt här påminner om gamla tiders veckotidnings annonsering av olika undermedel.
Go to Top of Page

acebowler
Member

1178 Posts

Posted - 2009/07/27 :  12:07:47  Show Profile Send acebowler a Private Message
Undrar om man kan använda dessa spikar till golfskorna? Verkar vara av vettig modell!

GM 70SE Nu kör vi!!

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/07/27 :  14:23:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hifidiskussion?!? Inte samma bolag ens.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Mschill
Member

420 Posts

Posted - 2009/07/27 :  16:06:47  Show Profile Send Mschill a Private Message
Tycker inte att man ska avskriva "Stenarna" fören man själv har provat.

Snurrar, blänker och transporterar ljud, om den inte var platt kunde man tro det va Gud.
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/07/27 :  16:53:41  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Jag har provat och tycker deinitivt att The Beatles är ljusår bättre än The Rolling Stones.
Vilka stenar förresten???
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2009/07/28 :  11:15:18  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Bernt har rätt!
Hur otroligt det än låter, är det inte samma bolag... Borde gjort bättre research!

Och Mschill - du kan alltid ta ut dina stenar till bilen om du har brådis & vill ha 10% mer hästkrafter och vridmoment, för shakti skriver såhär (fritt översatt):

Genom en energikonvertering, en induktiv kopplingsprocess, absorberar interna antennliknande kretsar inuti SHAKTI(stenen), utomstående elektromagnetiska störningar, och resistentkonverterar dessa till icke-störande värme. Detta ökar kraft och fart mellan 0 och 60 ggr i fordonsmotorer, och förbättrar upplösningen i #8216;high-definition#8221; ljud- och bildsystem.

Källa: shakti-innovations.com

Än en gång; Team Shakti AB & Shakti Innovations US är inte samma bolag - min förhastade & felaktiga slutsats. /Henrik

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/07/28 :  16:50:36  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Om jag får vara lite gnällig, vilket man blir när man slits mellan hemlängtan och en önskan att dra iväg en runda till, över öknar, slätter, över berg och floder i sökandet efter gott amerikansk öl, tycker jag att det är lite "illa" när seriösa firmor använder namn eller beskrivningar som hämtas från den helsuspekta new age-världen.
Jag skulleinte köpa en (ljud)shaktiprodukt i vilket fall som helst men jag skulle ha några % mer tilltro till produkten om den hete EnergyZorber eller något sådant.
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2009/07/28 :  17:31:25  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Short_cuts, att börja insinuera om otillbörlig marknadsföring som du gjort kallas att smutskasta, det accepteras inte här. Därav PM'et som du fick. Det var ju bra att du kom på ditt fel själv. Nästa gång bör du göra din källundersökning innan du postar.

Fine, eftersom denna tråd ursprungligen handlar om felaktig marknadsföring av spikmattor ligger den på fel fora, spikmattor är inte HiFi. Det passar bättre under off-topic.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2009/07/30 :  21:10:52  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Spikmattan är i alla fall skön att ligga på. Eller, skön är kanske fel ord. Men givande.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2009/07/31 :  12:07:24  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Förstår inte varför man måste påstå så mycket underligt om effekten av t.ex. spikmattor i marknadsföringen. Om spikmattan gör att man slappnar av ordentligt (vilket flera av mina kollegor kan vittna om att de gör på den) så är det väl bra så? Säkert både nyttligt och skönt att sänka stressnivån lite. På samma sätt som marknadsföring kan överdriva fördelar skriver tidningarna som om allt gott bara är bluff. Jag saknar en vettig ton där det inte är allt eller inget som gäller.

Angående det andra ämnet, stenarena, kollade jag in deras sida för automotive. Mycket mumbo jumbo IMHO.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/08/05 :  00:39:43  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vi har Yantramattan, funkar fint den också. Se här bara så avslappnad man kan bli:

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2009/08/05 :  08:40:32  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Haha, härliga bilder Bernt! Iofs så krävs inte en spikmatta för att en katt ska slappna av... Men kul att den gillade det.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Mey
Member

899 Posts

Posted - 2009/08/05 :  09:03:57  Show Profile Send Mey a Private Message
Den ser ut att fungera bra, kanske ska köpa en till mina katter
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2009/08/05 :  09:12:54  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Hahaha, läckra bilder på en sann livsnjutare.

Go to Top of Page

Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran

1969 Posts

Posted - 2009/08/05 :  10:32:38  Show Profile Send Ingvar.Ahlberg a Private Message
Bernt!

Kan vi skicka den här på en spa-helg hos er?

Ingvar

Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design.
Driver också The Vacuumed Cat co.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2009/08/05 :  10:58:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
en Fyllekatt

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2009/08/05 :  12:04:25  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Som sagt, katter är livsnjutare!

MVH Bernt Mitt system

Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2009/08/05 :  12:18:37  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Fina katter....

Om man bygger en matta av Superspikes, då borde den bli bra..

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2009/08/28 :  18:12:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Team Shakti sätter rekord;

http://gptv.abcdn.net/abPlayer3/default.html?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Varlden&playfile=18870_Varldsrekord_pa_spikmatta_96606.pls

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000