Author |
Topic |
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:13:51
|
quote: Vad har Hifi & Musik med diskussionen att göra?
om h&m är illa på den fronten så är molt 10ggr värre =) och om sen bryngelsson är exibitionist som måste visa sig på flera foton i varje tidning helts halvnaken på en säng under pågående mässa då kan man ju fråga sig vad öhman är med flersidorsbilagor om sig själv osv =) man blir ju trött för mindre |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:16:54
|
Men ekman vad säger du om bilden på sladd som förekommer på nästa nummer???
Läser du MoLten f ö... Man kan ju misstänka det.... |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:17:59
|
quote: Originally posted by ekman
quote: Vad har Hifi & Musik med diskussionen att göra?
om h&m är illa på den fronten så är molt 10ggr värre =) och om sen bryngelsson är exibitionist som måste visa sig på flera foton i varje tidning helts halvnaken på en säng under pågående mässa då kan man ju fråga sig vad öhman är med flersidorsbilagor om sig själv osv =) man blir ju trött för mindre
Jaha så kul, då är du ju LTS-medlem verkar det som. |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:19:32
|
nejdu så lågt vill jag inte sjunka =) |
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:22:28
|
Verkar vettigt att tjata och gnata om man inte ens läser tidningen... |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:24:58
|
så bara för att jag inte är medlem kan jag inte ha läst tidningarna?? eller hur menar du |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:25:34
|
Ekman: det är nog du som är rätt tröttsam om du ondgör dig över Öhman och ändå inte är medlem men kan ändå klaga på hans frekventa förekomst. Vill du göra något åt det så bli medlem och påverka eller skit ett långt stycke i det... Kanske så där lite lagom försynt vill jag bara säga det... |
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion |
|
|
norman
Member
127 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:27:24
|
quote: Originally posted by ekman
så bara för att jag inte är medlem kan jag inte ha läst tidningarna?? eller hur menar du
Det jag menar är att sånt här tjafs är så fantastiskt meningslöst. Strunta i att läs tidningen om den är kass. Jag brukar inte sitta och plåga mig med hänt i veckan och skriva tusen insändare om att jag tycker den är dålig... |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:27:44
|
hur kan man förändra något som inte vill förändras? jag hoppas bara folk är uppmärksamma på vad han "ni" egentligen sysslar med =) |
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:28:47
|
Ekman,
det står för dig. Ta MoLT från 2000-2002 och försök räkna annonser. HiFi Kit finns, och LTS högtalarna. So what?
Thomas |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:33:33
|
"gratis" högtalarna ja =) |
|
|
poppop
Member
460 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:35:24
|
Bjäbb! Voff! Grrrrrrr.... |
Mono är underskattat! |
|
|
Patrik
Aston Martin
613 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:36:29
|
Don't feed the troll... |
[green]It's all about the music![/green] |
|
|
Timbre
Member
4608 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:38:43
|
"så du tror allvarligt att Fosgate eller NHT har fått ett goda omdömen för att det förekom annons?"
Nä, jag tror ingenting utan konstaterar bara fakta. Det skulle vara väldigt förvånande om inte Svenska Laserföreningen kände till LTS. Dessa slumpartade sammanträffanden av annonser och goda recensioner är ju annars inget nytt i den audioinriktade tidskriftsvärlden.
Skall absolut försöka komma med på Stockholmsmässan... |
|
|
ekman
Member
270 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:39:17
|
han har ett matförråd som sträcker sig ifrån 80talet till nu så han lär det inte gå nöd på i första taget=) |
|
|
Nagref
Member
113 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 22:42:41
|
quote: Originally posted by Patrik
Don't feed the troll...
Den var bra! Ska försöka återgå till mitt normala jag och ignorera allt här. Fy M som lockade mig att kolla här! |
|
|
kurt
Member
219 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 00:31:30
|
Denna debatt är fantastisk. Några odlar sitt Hifi intresse genom att vara med i en förening andra genom att läsa diverse komersiella tidskrifter, sommliga hänger i sin favorithifibutik och några bygger själv.
Vad har detta överhuvud taget med att göra vad man diskuterar på ett forum?
Är det någon mer som tycker det är lite löjligt? |
|
|
Thomas A
Member
189 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 00:51:38
|
quote: Hej Thomas!
Du själv har ju skrivit en test som kommer i nästa Musik & Ljudteknik nr 3 2002. Det är bra! Mer sådant! Mitt mål har i alla fall varit att prestera en test av HiFi-utrustning i varje nummer. Det har jag hållit förutum nr 2 2002 där det kom alla dessa ritningar. I testerna har det varit allt från en till nio(!) utrustningar samtidigt. Jag får ofta e-post från medlemmar som vill ha den eller den apparaten testad. Ofta tycks det vara apparater som de redan har köpt! De vill veta om den är bra eller dålig, ofta är de också på utgående.
Ibland har jag presenterat blintestlyssnarresultaten i de skrivna testerna. Det tycks ju vara av intresse så jag kommer nog att fortsätta med det. Mätningarna i Sterophile är i stora drag mycket väl genomförda. Men de tar också tid. T ex är det mindre intressant att skriva och mäta massor på en apparat som uppvisar mycket stor ljudförvrängning, jag tycker det är slöseri med tid. Jag skriver hellre och mer om lågförvrängande apparater.
Hälsningar
Johan Lindroos
Hej Johan,
Jag är mycket tacksam för att du gör alla dessa tester! Jag har skrivit en artikel och jag hoppas jag kan skriva fler. Jag vet dock inte vad folk vill läsa riktigt, samt att jag är begränsad i min kunskap och har en begränsad mängd testutrustning hemma. Ideér finns det ju. Hade jag riktig testutrustning skulle jag kunna göra "minitester" på CD spelare själv och göra korta artiklar. Dog skulle jag då vilja ha en D/A referens, vilket jag inte har. En högklassig D/A omvandlare som byggprojekt skulle vara nåt i min smak.
Annars finns det ju saker som jag skulle vara väldigt intresserad av, En bra/billig mikrofon? Ett bra ljudkort? Bra mjukvara för att ställa in/mäta akustik? Någon på LTS som kan programmera/designa en sådan mjukvara? Ljudfiler/högklassig inspelning för testbruk? Byggprojekt av högtalare från andra som inte är LTS högtalare? Analogt notchfilter? "Näshögtalarna" från Allegro?
Eller varför inte ett dubbelblindtest av CD spelare under överinseende av tredje part (notarius publicus, eller nån professor i musikvetenskap?) för publikation internationellt eller på nätet? Det DBT som John, jag och Micke gjorde på Studio Blue skulle jag vilja göra om med just detta i tanke.
Det sistnämnda skulle ge mig en kick, forskare som jag är.
T
|
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 08:18:09
|
fan jag vill också vara med och bråka lite =)))
Kommer inte på något nu men jag lägger en post lite senare idag när jag hunnit tänka.
//jonas |
Mer effekt åt folket!!! |
|
|
Anders47
Member
1060 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 08:41:27
|
Bråk har ju ett utomordentligt stort värde. Att driva ner HifiForum i botten till ett meningslöst trams!
|
|
|
Topic |
|