Author |
Topic |
|
Ingvar.Ahlberg
300.000-klubben, Semester på egen begäran
1969 Posts |
Posted - 2009/06/30 : 23:03:29
|
Jag har semester, tidig i år. Har alltid varit en läsare men de senaste åren har det blivit väldigt lite läst, kanske på grund av lätja, eller att jag jobbar för mycket, men även att jag inte hittat något som fångat, jag har startat böcker men om inget binder efter ett par kapitel slutar jag.
I torsdags åkte Brittmarie och jag till High Chaparal, som vi alltid gör helgen efter midsommar. Hon dansar linedance och det är Ranch Horse Classic den helgen, torsdag-söndag. Mitt jobb är att sitta i solen under min Stetson, lyssna på musik, dricka öl och ibland gå den långa vägen till Old Mexico och ta en Tequila. Jag har inga problem med det.
Dagen innan vi åkte fick jag tre böcker av John som han ville att jag skulle läsa, de tre första delarna av Stephen Kings "the dark tower". Del 1 "The Gunslinger" började jag läsa på torsdag morgon, innan vi åkte, sen hann jag inte läsa så mycket förän fredag morgon och lördag morgon innan de andra var vakna, fullständigt trollbunden av boken och huvudpersonen, Roland of Gilead, färdigläst innan lördag frukost och start på del två, "the drawing of the three".
På lördagkvällen lyssnade vi på ett band som spelade countryrock, svinbra och med enorm energi, dom presenterar sig, efter några låtar som "Gunslinger"!
Jag skickade ett sms till John och berättade detta, just då lyssnade han på Warren Zevon - Roland the headless Thomphson gunner!
Som weird stuff going on here?
Fortsättning lär följa.
Ingvar |
Ansvarig för och Designer bakom H.A.D Halland Audio Design. Driver också The Vacuumed Cat co. |
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2009/06/30 : 23:12:17
|
Såna där kufiska saker händer ibland!
Gratulerar att du funnit de väldigt bra böckerna om Det Mörka Tornet. |
|
|
Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben
7962 Posts |
Posted - 2009/07/01 : 00:10:13
|
Har också en sån där upplevelse kring just den bokserien: Läste första boken för ett gäng år sen utan att bli särskilt imponerad, jag var nog i tolvårsålder då kanske. Gjorde ett försök till nyligen och då gick det bättre, köpte de fyra första på pocket och fick vänta en stund på femte delen. När den äntligen kom ut köpte jag den när jag och sambon var och shoppade på ett stort köpcentrum och medan hon tog tid på sig i någon för mig ointressant affär slog jag mig ner på en bänk och började läsa. Efter en stund tittade jag mig omkring och precis då passerade en kille mig och jag hajade till rejält: han var precis, alltså precis lik Roland som han ser ut på omslaget till första boken (i svensk pocketutgåva).
Ka... |
"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet" |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2009/07/01 : 05:24:56
|
Ett tag plöjde jag Stephen Kings böcker framlänges och baklänges. Jag kunde helt enkelt inte få nog. Stephen King är väldigt bra. |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2009/07/01 : 14:18:24
|
Och häromdagen fick jag ett inköpsförslag till mitt bibliotek om sista delen i serien (på svenska)!
Provade att lyssna på första boken som ljudbok förra sommaren i bilen på väg till Norge, men det blev för långsamt att lyssna på. |
|
|
|
Topic |
|
|
|