HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Sony LCD-TV problem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Örjan
Member

98 Posts

Posted - 2009/05/27 :  01:53:59  Show Profile Send Örjan a Private Message
Köpte en Sony KDL-32L4000 från inWarehouse nyligen för 3990:-.
Allt var bra tills jag skulle starta den dagen efter. Då var alla mina inställningar för kanalernas placering raderade. Detta upprepades varje dag. Automatisk kanalsökning och programuppdatering var avstängda.
Jag kontaktade Sony Inside Service och fick där veta att felet är känt på alla storlekar i den chassiserien och att man inte vet vad man ska göra åt det för närvarande eftersom Sony inte kunnat få fram felet.
När jag testade lite till visade det sej att om antennen är utdragen under natten så behålls kanalinställningarna.
Det verkar som Sonys mjukvara inte är riktigt kompatibel med det digitala marknätet.
Försäljningen av apparaterna fortsätter utan information till kunderna.

Örjan

Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2009/05/27 :  12:34:31  Show Profile Send Bogus a Private Message
Reklamera tv:n. Inget snack om saken. Synd på en så bra tv. Jag köpte 4500 serien nyligen och är jättenöjd, men sånt fel som du har är ju bara löjligt. Nej skicka tillbaka den omgående.

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page

Örjan
Member

98 Posts

Posted - 2009/05/27 :  18:42:33  Show Profile Send Örjan a Private Message
inWarehouse har accepterat reklamationen och nu är TVn tillbakaskickad. Dom ordnade en returfraktsedel och posten hämtade upp paketet. Det kostade inget för mej - smidigt.
Jag tycker fortfarande att det är lite märkligt att man fortsätter att sälja dom berörda modellerna samtidigt som man vet att många kunder kommer att få problem.
Hellre missnöjda kunder än ett berg med osålda appareter tydligen. Dom som inte är beroende av det digitala marknätet kanske inte behöver märka något men resten är väl tillräckligt många.
Örjan

Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV
Go to Top of Page

Bogus
Member

332 Posts

Posted - 2009/05/28 :  10:12:34  Show Profile Send Bogus a Private Message
Ja det är verkligen konstigt. Jag har vanlig signal in i tv:n så jag vet inte ens om min är som din, men förhoppningsvis var det bara på 4000 serien. Gott att det löste sig för dig i alla fall

Jobbar på Hifi Consult i Sävedalen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000