HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Grafikkort och chassie till dator?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2009/05/21 :  16:13:55  Show Profile Send dwain a Private Message
Tänkte kolla om ni har några bra tipps på grafikkort och chassie till min dator.

Det jag är atx standard på moderkort. Processor är en amd athlon 6000+ dualcore. 3gb internminne.

Grafiken jag har nu är ett geforce 9600gt superklocked. Är det lönt att köpa ett nytt kort? Spelar en hel del så grafiken ska gärna klara nyare spel bra.

Chassiet tänkte jag mig något mer designat och som är ganska tyst.

Så slunga iväg tipps

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2009/05/22 :  10:25:51  Show Profile Send Lovan a Private Message
Vad pratar vi om för budget på grafikkort och chassi?
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2009/05/22 :  11:16:37  Show Profile Send dwain a Private Message
Jadu. Grafiken allt från 1500-2500.
Chassie runt 1000-1500. Tanken med chassit var väll något mer designat å stilrent istället för dessa vanliga tråkiga lådorna
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/05/23 :  15:37:45  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Bra chassie jag kör är antec p182b, om designen möter dina krav vet jag inte, men väldigt bra chassie som är möjligt att bygga tyst.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

HLindgren
Member

1143 Posts

Posted - 2009/05/24 :  21:38:27  Show Profile  Visit HLindgren's Homepage Send HLindgren a Private Message
JAdå..ett ATI Radeon 4680 eller 4780..sonen som spelar mycket kör med ett 4680 med 1 Gb minne. Han har inte hittat ett spelsom laggar en på högsta upplösningen. Han kör AMD 6600+ o 64 bit XP och 6 Gb internminne

HenrikL
Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2009/05/25 :  15:24:36  Show Profile Send Lovan a Private Message
HLindgren: Då har han nog inte letat så länge
4870 är poppis. GTX260 om man vill ha nvidia hellre. Dom är likvärdiga i prestanda.
Vill du närma dig maxbudgeten bör du nog titta närmare på 4890 eller GTX275/280.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2009/05/25 :  15:51:24  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Kolla att det går att få på en annan kylare beroende på kort. Somliga väsnas så illa att det är galet. Kompis köpte nvidias värsting för några månader sen, den låter bara för mycket.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2009/05/25 :  19:50:55  Show Profile Send dwain a Private Message
Blev ett xfx geforce gtx260 och till det ett nätagg som heter bequiet på 600w passade även på att köpa 4gb 800mhz minne. Nästa steg blir väll ett nytt moderkort och ny processor. Vad det vet jag inte ännu hehe
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2009/05/26 :  16:57:11  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag vill instämma med Claes i valet om chassie:
Antec P180-serien är kanonbra.
Laminerade yttersidor som dämpar riktigt bra. Näraggregat och hårddiskar sitter i ett annat "rum" än moderkort (kablar går igenom fönster mellan rummen med skjutluckor som kan stängas), vilket ger separata luftströmmar för kylning. Dammfilter på framsidan. Väl genomtänkt.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000