HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 vad är det här?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dsv
Member

113 Posts

Posted - 2009/04/27 :  21:35:22  Show Profile Send dsv a Private Message
Har varit på jakt efter ett par apparatlådor för att bygga in två slutsteg och ett strömaggregat till en hörlursförstärkare.

Fick tag på lådor idag! Men vad är det?

Två "oltronix stabpac 65" som jag tänkte använda för att bygga in slutstegen. Dom ger 12V ut och verkar fungera. Vad kan man använda dom till? Är det helgerån att slakta dom för att använda lådorna?

Skickar med några bilder...

Sedan hittade jag en liten svart fin låda som jag tänkte bygga in min väldigt enkla strömförsörjning (24Vdc 500mA) till min hörlursförstärkare i.

Häpen konstaterar jag att det verkar vara ett strömaggregat den ger 24Vdc 1,5A ut och verkar fungera utmärkt. Något som hindrar att jag använder den rakt av?

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/04/27 :  22:32:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Oj! Det är ju en R-coretrafo.
Det är inte helgerån att stoppa in något annat i lådorna.
Go to Top of Page

dsv
Member

113 Posts

Posted - 2009/04/27 :  22:35:27  Show Profile Send dsv a Private Message
bra :)

Vad är en R-coretrafo?
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/04/28 :  08:17:25  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Här finns fler sådana trafar. Jag misstänker att det har med hur de är lindade också:
http://www.vt4c.com/shop/program/main.php?cat_id=55&group_id=7&hit_cat=
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000