HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Sämsta reklamen.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2009/04/09 :  17:57:46  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Det är inte ofta jag bryr mej om reklam men Mc Dönalds har sin "Det är ingen big deal" Har fått mig att inte keka deras xxxxxx nå mer.
I värsta nödfall går det ju för vissa saker tycker jag är goda

3's reklam om deras nya abonemang som avslutas med "Låt mej få prata till punkt! En bra deal är en bra deal! Är det inte så" har gjort att jag som tänkte skaffa 3 för en månad sedan har ändrat mej å letar efter något annat.
Hade jag haft 3 så hade jag bytt

Vad har ni för hat objekt

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit

Edited by - Imperial on 2009/04/09 17:59:17

jonasz
Member

2542 Posts

Posted - 2009/04/09 :  18:03:48  Show Profile Send jonasz a Private Message
Japp, reklam har ofta motsatt effekt på mig också. Sen hör man ofta reklam (på radion) dag in och dag ut men inte fasen kommer jag ihåg vad reklamen gör reklam för...

Ett liknande fenomen är när de spelar sönder musik, för närvarande byter jag nästan kanal när jag får höra Coldplay...

You'll Never Walk Alone...
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/04/09 :  18:08:22  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Jag har haft ett visst motstånd gent i mot Dressman, gubbar med fåniga leenden, nä usch .

Trots det köpte jag en skinnjacka där i höstas, billig och bra , första gången jag var där....

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2009/04/09 :  18:08:54  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Allt från JYSK, utan konkurrens. Konsekvent enormt irriterande reklam det senaste årtiondet.
Nej, jag har aldrig satt min fot i en dylik butik.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2009/04/09 :  18:19:45  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
quote:
Allt från JYSK, utan konkurrens. Konsekvent enormt irriterande reklam det senaste årtiondet.
Nej, jag har aldrig satt min fot i en dylik butik.


Mitt andra reklamhatobjekt, har aldrig varit i en Jyskbutik, pga reklamen.

Har säkert fler som jag förträngt...........

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Imperial
Medlem i AÖ

2646 Posts

Posted - 2009/04/09 :  18:21:59  Show Profile Send Imperial a Private Message
Tjenare!

Jysk har jag inget emot ÄNN

/

Rör å tillbehör när jag är med i matchen.
jbl2480@hotmail.com
Deltidare på Hifikit
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2009/04/09 :  18:31:19  Show Profile Send Egill a Private Message
Jag brukar också bojkotta företag vars reklam jag stör mig på, t ex all puckad tvättmedels - och tandkrämsreklam eller den läbbiga tyska (?) hel-o-ren reklamen för Ajax (damm i sommarstugan som torkas bort), eller varför inte den gamla reklamen där man ska ta till Klorin när den lilla pojken kissat utanför toalettstolen (urin är som bekant sterilt när det kommer ut)

Vituð ér enn, eða hvað?
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/04/09 :  19:07:59  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Även om urin är sterilt när det kommer ut så luktar det fan efter ett tag, men klorin kanske inte behövs...
Reklam som får mig att nästan få upp middagen är typ "svamp i underlivetsalva-reklam och toffife-typen.
Inte på grund av produkterna utan för att det låter så jävla illa när dessa B-skådisar blir dubbade till Svenska.

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/09 :  19:22:12  Show Profile Send mace a Private Message
All reklam som fördummar

Favvo just nu är väl sheeeeeeep

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2009/04/09 :  19:43:21  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Cillit Bang... Bang! och det blir rent...

- inte för mig med deras synkskadade skådisar och fördummande reklam..., jag väljer annan produkt...

Eller Pernilla Wahlgrens semiblåsta uttryck i

"nutrisse, det betyder näring!"

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2009/04/09 :  20:49:21  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
Merci! Say no more...

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/09 :  20:50:25  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
"nutrisse, det betyder näring!"
Den är fin
quote:
I don't allow myself to get tired
Är bra den med

All dubbad reklam går fetbort
(Fetbort har jag lärt mig av brorsan)
Tillägg! På tal om fetbort så är
quote:
Lätta and Go
Dum, dubbad och dålig

M

Hmmm? Skall jag bli orolig när jag börjar titta på Grumpy old men mer som fakta än drama

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2009/04/09 20:56:53
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2009/04/09 :  21:17:51  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
quote:
Hmmm? Skall jag bli orolig när jag börjar titta på Grumpy old men mer som fakta än drama


Nääh!
Det är bara så!!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/09 :  22:12:23  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hmmm? Skall jag bli orolig när jag börjar titta på Grumpy old men mer som fakta än drama
--------------------------------------------------------------------------------



Nääh!
Det är bara så!!



Ahhhhh vad skönt Jag som trodde att jag höll på att bli gammal och grinig

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2009/04/09 :  23:12:05  Show Profile Send hal a Private Message
Det är mycket reklam som jag inte klarar av.
Praktexemplet är väl Jysk som tidigare nämnts. Så hysteriskt fördummande. Jösses mår illa bara jag ser en Jysk-skylt.
Lidl och Sheeep är andra nominerade i klassen; urdålig reklam.

Men jag har ett bra botemedel. Varje gång det är ett reklaminslag så städar jag lite, går ut med komposten, fixar tidningarna till återvinningen mm, fungerar jättebra

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/09 :  23:18:41  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Men jag har ett bra botemedel. Varje gång det är ett reklaminslag så städar jag lite, går ut med komposten, fixar tidningarna till återvinningen mm, fungerar jättebra



Jag gillar den där röda knappen Det blir så tyst & skönt Så kan jag gå och lägga mig istället

M


mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Porta
Member

354 Posts

Posted - 2009/04/10 :  09:47:19  Show Profile Send Porta a Private Message
Ja, ojoj, tänka sig, en gång i tiden förespråkade jag reklam-TV. Får skylla på ungdomligt oförstånd.
Som väl är finns det ju möjlighet att se en hel del program utan dessa fördummande inslag, men det kanske man skall hålla tyst om i dessa Ipred-tider.

Go Whest young man.
http://www.whestaudio.co.uk/index.php

Edited by - Porta on 2009/04/10 09:47:57
Go to Top of Page

CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts

Posted - 2009/04/10 :  10:22:21  Show Profile Send CarlssonH a Private Message
När reklamen blivit så dum och fördummande, är det någon mer än jag som saknar "Kinkiga johan" som bara kunde sova hela natten med Pampers?
Den reklamen kunde man ju åtminstone skratta åt för att den var så töntig, men idag blir man bara trött när reklamavbrotten kommer.

A balanced diet is a cookie in each hand.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/10 :  11:11:13  Show Profile Send mace a Private Message
Jag struntar i om undersökningar visar att man minsan köper varan även om man inte bryr sig/tycker om reklamen i fråga. Hos mig stämmer det då inte. Jag väljer aktivt bort varor med undermålig reklam...dvs det mesta

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2009/04/11 :  17:24:56  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Välkommen till klubben, PG Jeppsson!

Då är vi alla fall två som tycker det. En annan reklamsnutt som jag inte är så förtjust i är Reisen.
Alltså om byggnadsingenjör som kopplar av mellan olika projekt genom att äta godis. Löjligt är bara förnamnet.

Fast jag tror att de gör medvetet reklam som väcker känslor. Skit samma om det är positivt eller negativt, så länge folk kommer ihåg den.

All uppmärksamhet är bra, bara man syns. Om man inte gör det finns man helt enkelt inte.

Edited by - pick-me-up on 2009/04/11 17:29:16
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/04/13 :  10:11:03  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Tycker frågan är lite märklig; ungefär som vilken hundbajs är äckligast: schäferhundbajs eller pudelhundbajs....

Särskilt utmärker sig all reklam med "kroppsprodukter", munskölj, deo, tandkräm, dambindor, det är som att gå in på Jack Bybees hemsida. Otroligheter, lögner och kvasifakta staplade på vartannat.
Jag utser inte en reklam utan RUBBET inom området KROPP.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/04/13 :  13:45:51  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
Problemet med reklam är att det påverkar oss alla i en eller annan riktning. Och då har reklam makarna lyckats.

Reklamen kanske vill att vi ska köpa. Men om vi inte gör det, har
man lyckats "banka in" varunamnet.

"First in mind, first choise", lyder principen.

Även om du inte köper, vad dyker upp i skallen?

När Ni leker associations lekar, svara alltid; DIY-HiFi. eller var för inte "HiFiForum.nu"


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2009/04/13 13:47:11
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2009/04/13 :  16:25:04  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Reklamen kanske vill att vi ska köpa. Men om vi inte gör det, har
man lyckats "banka in" varunamnet.



I beg to differ


Jag gör ett aktivt val och undviker varunamn/tillverkare med pissreklam.
M
PS! Så långt det är möjligt... Om tillverkare Urk mig ovetandes råkar ha ett dotterkusinsysslingbolag med namnet I-like som tillverkar en produkt jag redan köper, ja då glider jag ju med på ett skitigt bananskal. Om än ofrivilligt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/04/13 :  16:35:39  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Det är nog som GiK skriver, det handlar inte om att vi ska springa och köpa chips eller dambindor eller en bil av visst fabrikat utan chips ska vi automatiskt associera med Jingle, dambindor med Alldays och bil med Taåtsej.
Jag tror ICAs intelligentare reklam har samma funktion; vi ska tänka på en lätt dysfunktionell med rätt rolig ICA-personal när vi tänker "Filen är slut".
Sedan är det alltför ofta som man funderar på om reklammakarna tror vi är imbecilla eller om de är det. Titta på reklamen för tandkräm och munvatten: 6 unika egenskaper, förebygger karies, förbygger hål i tänderna, tar bort bakterier ... Men det är ju bara en unik funktion, resten följer med bara.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2009/04/13 :  18:11:15  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message
mace: om Du inte vill känna Dig påverkad av reklamen kan Du använda
slumpen. Med andra ord; en lista med förtag och en tärning.
Aftonbladet eller Expessen? Fram med tärningen!




Med det jag tycker är mest otäckt är när reklamen formar våra åsikter och värderinga. Propaganda brukar vi kalla den reklamen. Men dom funka på samma sätt. Skräckexemplet är väl 30-talets Tyskland.

Men vist kan man fråga sig själv, mina HiFi åsikter och värderingar, vem styr dom? Eller hur styrs dom?

Jag går inte djupare än så, men håll med om att det är tänkvärt och kräver att man stannar upp och begrundar.






Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com

Edited by - Gubben i Kalmar on 2009/04/13 18:11:39
Go to Top of Page

Marina Jansson
Member

2328 Posts

Posted - 2009/04/13 :  22:22:03  Show Profile Send Marina Jansson a Private Message
Reklam sysselsätter många procent av arbetstagare och BNP i vårt land, än mer i USA och andra västländer.
Man kan bojkotta, gilla, ignorera eler hata den. Den kommer fortsätta sysselsätta massor av folk och miljornerna kommer att rulla.
Själv tittar jag inte på TV så mycket slipper jag, men visst, pappersreklamen i brevlådan finns ju, spårvagnsreklam och gatureklam strömmar mot var och en.

Den onödigaste reklamen jag kan komma ihåg var två svarta prickar på en vit reklampelare. Någon vecka senare kom Vattenfall med Två hål i väggen. Mysteriet var löst, men ytterligare ett mysterium kvarstod: Varför gjorde Vattenfall reklam överhuvudtaget? Det fanns ju typ inget annat att välja på då på den tiden.

Waf, Waf!

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000